Frogtek de grote winnaar van Vodafone Mobile Clicks 2011

Het bedrijf Frogtek heeft met zijn applicatie de hoofdprijs van 150.000 euro in de wacht gesleept tijdens de finale van Vodafone Mobile Clicks 2011. In totaal stelde Vodafone 225.000 euro beschikbaar voor de drie beste mobiele applicaties.

Tijdens het Picnic festival in Amsterdam hield Vodafone traditiegetrouw zijn Mobile Clicks-wedstrijd. Elk jaar stelt de provider applicatiebouwers uit 7 verschillende Europese landen in staat om een groot geldbedrag voor hun app in de wacht te slepen. Elke starter in Duitsland, Nederland, Portugal, Ierland, Spanje, Turkije en het Verenigd Koninkrijk met een mobiele site, dienst of applicatie kan eraan meedoen. De provider wil zo app-developers een kickstart geven met hun app om het zo grootschalig uit te kunnen rollen.

Vodafone heeft gisteren dan ook Frogtek uitgeroepen tot de winnaar van de 2011 editie van Vodafone Mobile Clicks. Frogtek versloeg in de finale de zes andere finalisten en eiste de titel op tijdens het PICNIC festival in Nederland. Het bedrijf verdient hiermee een prijzengeld van 150.000 euro. Frogtek – een geïntegreerd mobiel reken- en analysemodel voor winkeliers in ontwikkelingslanden – won de eerste prijs vanwege zijn originaliteit, wereldwijde impact in ontwikkelingslanden, nut, kwaliteit van het managementteam en raad van advies en het bijzonder sterke ontwerp van de applicatie.

ParcelGenie uit Engeland werd tweede en kreeg een prijzengeld van 50.000 euro toebedeeld. Deze start-up uit de UK biedt een geschenkservice gebaseerd op SMS, waarmee eenvoudig en efficiënt persoonlijke cadeaus verstuurd kunnen worden. Als onderbouwing voor hun tweede plek werd aangevoerd de kwaliteit van het managementteam en de partners, nut voor de gebruiker, een technisch geavanceerd platform en de creatieve benadering van een tastbare geschenkservice.

De prijs van 25.000 euro voor de derde plaats werd toegekend aan Wunderlist uit Duitsland. Deze start-up houdt zich bezig met volgende generatie taakbeheer en heeft gewonnen vanwege de kwaliteit van het managementteam, nut voor de gebruiker, kwaliteit van het ontwerp, toepassingsmogelijkheden voor de eindgebruiker en het geavanceerde technische platform.

Vodafone Mobile Clicks 2011

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via