Garantieprocedure Dynafix voor iPhone 3G online geplaatst

Via een Belgische iPhone-site is de garantieprocedure van de iPhone 3G naar buiten gekomen. Dit is de procedure die Dynafix hanteert, maar er bestaat een goede kans dat deze ook voor andere reparatiebedrijven geldt.

iPhone garantieprocedure

Het Belgische Belgium-iPhone heeft de garantieprocedure van Dynafix in handen gekregen, die hoogstwaarschijnlijk geldig is voor elk reparatiebedrijf. Ook Solid Vision, het bedrijf waar Nederlandse gebruikers hun iPhone heen moeten sturen, werkt dus waarschijnlijk met deze procedure. Hoe de precieze keuze of een toestel vervangen of niet gerepareerd wordt, is niet helemaal duidelijk, maar we weten wel dat Dynafix niet zelf in de toestellen mag gaan schroeven. Het wordt dus een nieuw toestel, een software re-flash of het toestel wordt afgewezen, meer mogelijkheden zijn er niet voor Dynafix. De procedure verloopt ruwweg in drie stappen, die niet meer dan 5 minuten duren. Het is dan ook niet helemaal logisch dat je een toestel voor reparatie vaak twee weken kwijt bent.

De eerste stap, die weergegeven wordt in het plaatje hiernaast, betekent eigenlijk niets meer dan checken of er wel garantie op de ingestuurde iPhone zit. Dit wordt gedaan door het serienummer te checken dat op de sim-tray of via de software van het toestel te vinden is. Ook maken medewerkers de klanten duidelijk dat alle data van hun iPhone verloren kan gaan en dat ze die dus via iTunes moeten backuppen.

De tweede stap is het indelen van de schade in drie categorieën: Minor, Moderate en Severe damage. In de eerste categorie vallen kleine probleempjes, zoals een enkelvoudige schermbreuk, scheurtjes door de home-toets of de speaker. De tweede categorie is wat erger, daar vallen dingen zoals een meervoudige schermbreuk, een afgebroken headsetplug in het toestel of een kapotte aansluiting aan de onderkant. De laatste categorie bevat de schade die echt zwaar is, zoals vochtschade en een geheel beschadigde cover. Ook corrosie aan de connector valt hieronder.

De laatste stap is het maken van de keuze, maar we weten niet hoe die gemaakt wordt.

iPhone garantieprocedure

 

iPhone garantieprocedure

 

iPhone garantieprocedure

 

Bron: iPhone Club

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via