Gedupeerde belfraude krijgen compensatie van Tele2

Tele2 gaat alle klanten die de dupe waren van wangiri-fraude tegemoet komen door de onkosten te vergoeden. Dit heeft het bedrijf gisteren op zijn site geplaatst.

Wangiri

Vanaf half februari tot eind maart hadden wangiri-fraudeurs het gemunt op Nederland. Dit zijn mensen die vanuit het buitenland naar nummers in Nederland bellen. Als je zo’n telefoongesprek aanneemt is er niets aan de hand, maar het is altijd stil aan de andere kant van de lijn. Sommige mensen zijn dan nieuwsgierig en bellen terug.  Dit zorgt ervoor dat je telefoonrekening omhoog schiet aangezien dat nummer veel geld kost.

Kosten dekkenCOozkBLUEAAq-9m

Tele2 heeft gisteren dus bekend gemaakt dat het bedrijf de onkosten gaat dekken van zijn klanten. Dit zal gebeuren met het eerstvolgende maandfactuur van de gedupeerden. De kosten die ze kwijt zijn aan de belkosten betaald Tele2 dus gewoon terug. Het is voor de gedupeerden niet nodig om het te melden bij Tele2. Volgens het bedrijf zijn alle gedupeerde klanten al bekend en worden zij persoonlijk benaderd via de post.

Gedupeerden

Wangiri-fraude is de afgelopen tijd erg in opspraak. Het televisieprogramma Kassa maakte er deze maand nog een uitzending over. Volgens Tele2 zijn er in de periode februari tot en met maart zo’n 3,6 miljoen mensen betrokken geraakt bij Wangiri-fraude. Van dat aantal zijn er 90.000 mensen klant bij Tele2.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via