Google en HTC reageren op klachten Nexus One

Eerder deze week doken er klachten op omtrent de 3G-ontvangst van de Nexus One. Volgens klanten reageerde Google slecht op de klachten. Dit onder andere door het ontbreken van een fysieke helpdesk.

Nexus One

Met de introductie van de Nexus One introduceerde Google een nieuw verkoopmodel. HTC produceerde de telefoon, waarna Google voor de marketing en de verkoop zorgt. Tevens werd er samenwerking aangegaan met de telecomproviders T-Mobile en Vodafone. Vooralsnog is de Nexus One exclusief te bestellen vanaf de site van Google. Echter, nu de eerste klachten verschijnen is het voor klanten onduidelijk wie deze precies af gaat handelen. De Google-telefoon zou problemen hebben met de ontvangst van 3G op het netwerk van T-Mobile. De zoekgigant heeft inmiddels wel aangegeven dat de klachten gegrond zijn, en heeft gezegd samen met HTC naar een oplossing te zoeken. De klanten zijn echter vooral boos dat ze niet voldoende geholpen worden.

Inmiddels heeft Andy Rubin, hoofd van de Android-afdeling bij Google, aangegeven dat de klantenservice beter moet, en dat het bedrijf hier aan gaat werken. Vooralsnog worden klachten alleen per mail beantwoord, of op forums. HTC geeft als oorzaak voor de slechte klantenservice dat het huidige verkoopmodel nieuw is. De telefoonfabrikant stuurt zelf alle klachten over de 3G-verbinding door naar T-Mobile. HTC geeft daarnaast aan te werken aan de problemen die de Nexus One-telefoon heeft met het verbinden met 3G.

Bron: Fierce Wireless

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. JKJM -

    @Tea: T-Mobile is de enige provider waar je de telefoon mee kan kopen met subsidie. Aangezien er subsidie is gaan mensen zeuren, want de dienst werkt niet goed 😉

    Natuurlijk ga je niet hardop roepen dat je net gekochte device van >$500 een miskoop is op het Sprint, AT&T of Verizon netwerk.

    Weinig mensen in de VS kopen hun toestel zonder subsidie, van daar.

  2. Tea Mobiel -

    Lekker, ze erkennen het probleem, maar verwijzen naar de telco zonder zeker te weten of het probleem aan hun netwerk ligt.

    Toegegeven, het is wel toevallig dat het probleem zich voornamelijk lijkt voor te doen bij het T-Mobile netwerk.
    Misschien zijn er dus gewoon meer T-Mobile klanten die de NEXUS aanschaffen

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via