Google en HTC reageren op klachten Nexus One

Eerder deze week doken er klachten op omtrent de 3G-ontvangst van de Nexus One. Volgens klanten reageerde Google slecht op de klachten. Dit onder andere door het ontbreken van een fysieke helpdesk.

Nexus One

Met de introductie van de Nexus One introduceerde Google een nieuw verkoopmodel. HTC produceerde de telefoon, waarna Google voor de marketing en de verkoop zorgt. Tevens werd er samenwerking aangegaan met de telecomproviders T-Mobile en Vodafone. Vooralsnog is de Nexus One exclusief te bestellen vanaf de site van Google. Echter, nu de eerste klachten verschijnen is het voor klanten onduidelijk wie deze precies af gaat handelen. De Google-telefoon zou problemen hebben met de ontvangst van 3G op het netwerk van T-Mobile. De zoekgigant heeft inmiddels wel aangegeven dat de klachten gegrond zijn, en heeft gezegd samen met HTC naar een oplossing te zoeken. De klanten zijn echter vooral boos dat ze niet voldoende geholpen worden.

Inmiddels heeft Andy Rubin, hoofd van de Android-afdeling bij Google, aangegeven dat de klantenservice beter moet, en dat het bedrijf hier aan gaat werken. Vooralsnog worden klachten alleen per mail beantwoord, of op forums. HTC geeft als oorzaak voor de slechte klantenservice dat het huidige verkoopmodel nieuw is. De telefoonfabrikant stuurt zelf alle klachten over de 3G-verbinding door naar T-Mobile. HTC geeft daarnaast aan te werken aan de problemen die de Nexus One-telefoon heeft met het verbinden met 3G.

Bron: Fierce Wireless

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. JKJM -

    @Tea: T-Mobile is de enige provider waar je de telefoon mee kan kopen met subsidie. Aangezien er subsidie is gaan mensen zeuren, want de dienst werkt niet goed šŸ˜‰

    Natuurlijk ga je niet hardop roepen dat je net gekochte device van >$500 een miskoop is op het Sprint, AT&T of Verizon netwerk.

    Weinig mensen in de VS kopen hun toestel zonder subsidie, van daar.

  2. Tea Mobiel -

    Lekker, ze erkennen het probleem, maar verwijzen naar de telco zonder zeker te weten of het probleem aan hun netwerk ligt.

    Toegegeven, het is wel toevallig dat het probleem zich voornamelijk lijkt voor te doen bij het T-Mobile netwerk.
    Misschien zijn er dus gewoon meer T-Mobile klanten die de NEXUS aanschaffen

iPhone X Face ID

Wat is er toch aan de hand met de productie van de iPhone X? lees verder

headphone jack

Waarom Google headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

WhatsApp Emoji

Whatsapp ondersteunt binnenkort in groepen videobellen lees verder

Huawei Mate 10 Pro

Huawei Mate 10 Pro onthuld: high-end smartphone met dunne schermranden komt naar Nederland lees verder

Specificaties en foto eerste smartphone van Razer gelekt lees verder

Samsung Galaxy A5 2018 Galaxy A7 2018

Flink aantal renders Samsung Galaxy A5 2018 en Galaxy A7 2018 gelekt lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters