Google stapt nu ook in mobiel adverteren

Google heeft het bereik van zijn advertentie-imperium opnieuw vergroot. Behalve tekstadvertenties kunnen webmasters nu ook grafische banners op hun mobiele website laten plaatsen.

De mobiele banners zijn nog niet voor alle landen beschikbaar. Nederland behoort, samen met onder meer China, Frankrijk, Duitsland, Japan, Engeland en de Verenigde Staten, tot de eerste lichting. Volgens Google lijken de zogenoemde mobile display ads op de banners die op normale websites worden getoond, en hebben ze alleen een afwijkend formaat om te zorgen dat ze op een mobieltje getoond kunnen worden.

De ondersteunde bestandsformaten zijn gif, jpg en png en de mobiele banners kunnen in vier formaten worden getoond: 305×64 pixels, 215×34 pixels, 192×53 pixels en 167×30 pixels. De afbeeldingen mogen niet groter zijn dan 2KB, met uitzondering van de grootste versie, die gelimiteerd is tot 3KB. Afgezien van de technische eisen aan de banner zelf, vraagt Google bovendien van de adverteerders dat hun mobiele reclame ook naar een mobiele pagina verwijst.

Uitgevers die de mobiele tekstadvertenties van Google al tonen, dienen bovendien hun code aan te passen om de mobiele banners te kunnen weergeven, zo blijkt uit de aankondiging op Googles Mobile Blog. In tegenstelling de normale Google Adsense-reclame, kunnen de mobiele advertenties namelijk niet worden geserveerd via Javascript omdat de meeste mobiele browsers dit niet ondersteunen. De mobiele variant van Google Adsense moet daarom via server-side scripting in een pagina verwerkt worden. De Google-code is daartoe compatibel met PHP v4.3.0, JSP v1.2, ASP v3.0 of CGI/Perl v5.8 en recentere versies van deze talen.

Bron: Tweakers.net

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via