Google test met advertenties in Maps

Google test momenteel een nieuwe manier om geld te verdienen. Bedrijven die hun logo in Google Maps willen hebben kunnen hiervoor gaan betalen. Afgelopen jaar heeft Google al een aantal bedrijven en bezienswaardigheden op hun kaart gezet met een klein logo, maar nu gaat het bedrijf proberen hier geld mee te verdienen. Momenteel is Google aan het testen in Australië, hier heeft Google in het verleden ook al advertentiemogelijkheden getest.

Google Maps Navigation

Google heeft inmiddels een aantal sponsoren gevonden, zoals Bankwest, JB Hifi, LJ Hooker, NAB en Chemist Warehouse, je ziet de logo’s van de sponsoren op de kaart wanneer je inzoomt. Dit geeft bedrijven het voordeel om de duizenden dollars die ze hebben uitgegeven aan een logo, om te zetten in de herkenning van het logo. Adverteerders zullen betalen om hun logo op de kaart van Google te hebben staan, op deze manier kunnen alle miljoenen mensen, die Google Maps dagelijks bezoeken, het logo zien. Dit betekend ook dat Google meer geld wil steken in het merk Google Maps.

Op een blog van Google is het volgende geschreven: “Wanneer je nu Google Maps in Australië bezoekt is het gemakkelijk om winkels of andere bedrijven te vinden, want wanneer je inzoomt zie je het logo van het bedrijf. Door deze logo’s toe te voegen creëer je ook oriëntatiepunten, waardoor je de volgende keer makkelijker de weg kunt vinden. “

Logo’s die niet genoeg reacties krijgen van de bezoeker zullen van de kaart verwijderd worden. Dit zal belangrijk zijn, want dan hoeft een winkelcentrum niet alle winkels geld te laten betalen om hun logo op de kaart te laten verschijnen. Wat de kosten zullen zijn van het adverteren via Google Maps is nog niet bekend.

Bron: Voxy.co.nz

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters