Google weert misleidende advertenties uit Android-apps

Google heeft de voorwaarden voor software-ontwikkelaars aangescherpt. In Google Play mogen alleen nog Android-apps worden gezet die daaraan voldoen. De belangrijkste wijziging is dat apps geen misleidende reclames meer mogen tonen.

Problemen Android Kitkat met Exchange-accounts Google

Google ergert zich vooral aan reclames die doen alsof er iets mis is met het toestel of de software, en oproepen tot actie. Die actie bestaat er meestal uit dat de telefoonbezitter via een druk op de reclame naar een betaal-app in de Play Store wordt gebracht, zodat die geintalleerd kan worden.

Dat mag dus niet meer. Dit soort misleidende reclames mogen niet meer in apps worden vertoond en daar moeten de app-ontwikkelaars op letten, want zij worden erop aangesproken, aldus Google in de nieuwe voorwaarden.

Ook eist Google dat advertenties niet zomaar reclame via sms versturen. En advertenties mogen geen andere app simuleren. Het gebeurt nogal eens dat een advertentie zo is vormgegeven, dat het sprekend lijkt op een app. Tik erop en je wordt meteen naar de Play Store gebracht om iets af te rekenen. Dat mag dus ook niet meer.

Software-ontwikkelaars die de nieuwe regels overtreden, lopen het risico dat hun app uit de Play Store wordt verwijderd.

Voorts worden apps uitgesloten die een erotische lading hebben en apps die schade kunnen veroorzaken aan de software op de telefoon.

Bron: techcrunch

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via