Gratis mobiele telefoondienst van start: Blyk

Een nieuwe telecom operator genaamd Blyk probeert jongeren voor zich te winnen door gratis telefoongesprekken en sms-berichten te geven in ruil voor reclame. Deze nieuwe dienst is uniek omdat er het de eerste provider is die dit idee in de praktijk brengt.

Blyk is een initiatief van voormalig Nokia-president Pekka Ala-Pietilä en zijn studievriend Antti Ohrling. Ala-Pietilä legt uit waarom advertenties voor jongeren aantrekkelijk zijn:

“Geen telefoonrekening meer voor 4,5 miljoen jongeren in het Verenigd Koninkrijk – zonder een contract. We hebben de merken die hen aanspreken, al meer dan veertig bij de lancering. Bijna elke bedrijfstak is vertegenwoordigd.”

De gratis mobiele dienst is bedoeld voor 16- tot 24-jarigen. Zij krijgen op basis van het opgegeven profiel dagelijks maximaal zes mms-berichten met advertenties toegestuurd van o.a Coca-Cola en McDonalds. In ruil daarvoor mogen ze per maand 217 tekstberichten versturen en 43 minuten gratis bellen. De jongeren moeten een uitgebreide lijst met 40 tot 50 vragen invullen om zich te kunnen aanmelden.

Een lancering in Nederland is nog niet gepland. Blyk wil eerst starten in Frankrijk, Italië, Duitsland en Spanje. Het netwerk in het Verenigd Koninkrijk wordt verzorgd door Orange.

Afbeelding blyk 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via