'Hi gaat met nieuwe abonnementen klanten meer laten betalen'

KPN-dochter Hi gaat zijn abonnementen aanpassen, zo heeft All About Phones vernomen. Er gaan een aantal zaken veranderen, maar het komt er in de meeste gevallen op neer dat de klant meer gaat betalen voor zijn abonnement.

HI Logo

Net als T-Mobile eerder al deed, lijkt telecomprovider Hi zijn abonnementen te willen gaan aanpassen. All About Phones heeft via een betrouwbare bron in de retail vernomen dat de KPN-dochter voor aanstaande maandag wijzingen aan de abonnementen heeft gepland. Gebruikers van een aantal Hi-abonnementen zouden straks minder belminuten en sms’jes voor hun geld gaan krijgen. De Hi 15- en Hi 30-abonnementen mogen straks 15 belminuten of 30 sms’jes minder gebruiken binnen de bundel. Voor de Hi 20- en Hi 25-abonnementen geldt dat de klanten het met 5 belminuten of 10 sms’jes minder moeten doen.

Naast de vermindering van het aantal belminuten en sms’jes zullen er nog een aantal andere wijzingen plaatsvinden. Zo worden voortaan alle gesprekken afgerond op hele minuten, wat doorgaans nadelig is voor de klant. Ook voor een SIM-only moet straks meer worden betaald. Deze wordt twee euro duurder. Wie buiten de bundel belt met het SIM-only-abonnement gaat 33 cent per minuut betalen. KPN of Hi heeft nog geen officieel bericht naar buiten gebracht, waardoor de bevestiging nog even op zich laat wachten. Naar verwachting worden de nieuwe tarieven op maandag 25 januari bekendgemaakt door Hi.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Jasp -

    Sorry voor mijn incomplete reactie. De nieuwe voorwaarden gelden alleen voor nieuwe of verlengende klanten.

    Bob, bedankt voor je aanbod. Maar een relatief onbekende provider zie ik (nu nog) niet zitten.

    T-mobile begint opeens aantrekkelijk te worden. Al moet ik zeggen dat de bereikbaarheid van KPN me wel heeft kunnen bekoren. Gelukkig heb ik nog een paar maanden de tijd.

    1. v-power -

      Nou in het geval van Vodafone is het goedkoper geworden.. De bundels zoals we die nu kennen blijven bestaan (andere naam) voor hetzelfde geld, als je niet smst kun je het goedkoper krijgen en als je een internet bundel neemt krijg je er standaard korting op afhankelijk van de hoogte van het abonnement.

  2. alfagek -

    Aan alle andere die willen overstappen.

    Gaat alleen bij contractvrij zijn.

    Nieuwe tarieven gelden alleen voor nieuwe klanten of verlenging van huidige contract.

    Voor diegene die willen overstappen mail dan even naar mij.

    Ik bied diensten aan op het KPN netwerk zoals op het vaste net en mobile net, alleen goedkoper.

    Als jullie meer willen weten doe dan een berichtje en ik vertel er meer over.

    M.v.g.
    Bob

  3. BN-telecomunicatie -

    Beste Jasp,

    Ik bied diensten aan op het KPN netwerk,

    Op het mobile net en vaste net van KPN.

    Alleen veel goedkoper omdat wij geen reklame maken en de kosten aan de consument geven.

    Bij intresse mail dan is en ik vertel je er meer over.

    M.v.g.
    Bob.

  4. Jasp -

    Klopt, wij hadden ook zo'n informatiefolder van Hi inderdaad.
    De bundels boven de 30 euro veranderen niet. De bundels zelf zijn onveranderd gebleven om de klanten/verkopers niet teveel te ontregelen. Daarom zijn de vergoedingen in de bundels aangepast.

    Zelf heb ik nu ook Hi, maar mij zijn ze straks kwijt als klant. Afrekenen per minuut bij een reguliere bundel vind ik echt asociaal. Daarnaast worden de sim-only's die al niet heel goedkoop waren nu nog eens veel duurder ook.
    Jammer…

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via