Hi hanteert opvallend strenge controle op Fair Use Policy

Hoewel de meeste providers nog altijd met een Fair Use Policy werken voor hun internetabonnementen, hebben gebruikers daar maar zelden last van. Uit recente berichten blijkt echter dat dit bij KPN dochter Hi anders zit, de provider lijkt gebruikers die ook maar iets teveel gebruiken direct te waarschuwen.

Hi logo

Dat bundels voor onbeperkt internet niet echt onbeperkt zijn, is al een tijdje bekend. De meeste providers hanteren een FUP, een Fair Use Policy, die een aantal dingen omvat die je niet mag gebruiken en vaak ook een datalimiet stelt. Hoewel dit geen hard limiet is, behoudt een provider zich wel het recht voor om je af te sluiten als je meerdere waarschuwingen hebt gekregen wegens het schenden van deze FUP. Zo gaat dat ook bij Hi, wiens FUP je via deze link kunt vinden. Volgens de Fair Use Policy mag je je telefoon niet als modem voor je laptop of PC gebruiken en is ook VOIP verboden. Het datalimiet ligt op 10 keer het gemiddelde gebruik van de andere gebruikers van de Eindeloos Online-bundel van Hi. De provider lijkt hier heel krampachtig aan vast te houden, in tegenstelling tot andere telco’s. Daar waar een Fair Use Policy bedoeld is om een afschrik effect te hebben en grote overtreders te kunnen aanpakken, lijkt Hi het erg nauw te nemen met haar eigen FUP.

De laatste tijd stuurt Hi steeds meer sms’jes met een waarschuwing voor het schenden van de FUP door een te hoog datagebruik. Op Tweakers.net is zelfs een heel topic in het leven geroepen over dit probleem. Vooral gebruikers met de HTC Hero krijgen erg snel een berichtje van Hi dat zij aan het maximale datagebruik zitten, zonder hun toestel veel te gebruiken op internet. Natuurlijk is de Hero een Android-telefoon die constant updates ontvangt van het internet, iets dat volgens de klatenservice van Hi het probleem vormt. Een update zou tot 10MB kunnen zijn en aangezien het gemiddelde verbruik rond de 25MB ligt kan je volgens de klatenservice na 25 updates al te ver gaan. Natuurlijk weten wij wel beter dan dat een update 10MB data bevat, het gaat hier bijna altijd om een beetje data voor het weer, je agenda, je contacten, Facebook en Twitter, samen met een aantal mailtjes. Dat komt bij elkaar meestal niet hoger uit dan 100KB en dat zou dus geen enkel probleem moeten zijn.

Ook binnen de redactie van All About Phones zijn enkele sms’jes van Hi omtrent een schending van de FUP ontvangen, die de volgende inhoud hadden: “Let op: je gebruikt gemiddeld 00371,6 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten.” Ook om deze 371MB aan data te bereiken werd de telefoon alleen gebruikt voor wat mailen en twitteren, wat vanzelfsprekend geen probleem zou mogen vormen. Hierbij moet wel gezegd worden dat het redactielid in kwestie al drie van deze sms’jes heeft ontvangen in ongeveer twee en een halve maand tijd en dat er nog niets gebeurt is, maar dat er iets mis is, is wel duidelijk.

Iets anders is dat Hi haar klanten geen inzicht geeft in hun dataverbruik, terwijl ze wel na 250MB verbruik in een maand beginnen te waarschuwen. Een mogelijke verklaring daarvoor is dat de meting van Hi niet helemaal kloppend is, want een verbruik van 371MB in een maand door alleen wat mailen en twitteren is wel heel hoog, zeker als je bedenkt dat het gemiddelde gebruik op maar 25MB ligt. Op die manier is het voor Hi makkelijk te verkopen dat je teveel gebruikt, zonder dat klanten enige argwaan krijgen omdat ze geen idee hebben hoeveel ze eigenlijk verbruiken. Een andere mogelijkheid is dat het gemiddelde verbruik helemaal niet op 25MB ligt, maar dat Hi gewoon een datalimiet hanteert van 250MB onder het mom van deze FUP. Dat zou beter samengaan met het redelijk hoge gebruik zonder zware dingen te downloaden of audio/video te streamen.

Dat er iets mis is blijkt ook wel uit het feit dat andere providers vaak dezelfde FUP van 10x het gemiddelde verbruik hanteren, terwijl er daar nooit iets mis gaat. Die andere providers zijn er dan wel niet zo streng op, dan nog zouden gebruikers die echt veel data verstoken er wel iets van moeten horen, iets dat nauwelijks gebeurt. Zo kent Vodafone een FUP die rond de 250 MB ligt echter zijn hierbij nog geen gevallen bekend van waarschuwingen of afsluitingen van gebruikers. Gelukkig zijn er ook bij Hi weinig gevallen bekend waarbij de snelheid echt verlaagd wordt of de gebruiker afgesloten wordt, dus bang zijn hoef je voorlopig niet. Er is echter wel degelijk iets mis en daar moet snel verandering in komen, want anders gaat het Hi klanten kosten, aldus boze consumenten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Geirriteerde HI-gebr -

    Hun website werkt ook alleen als het hun geld oplevert. Moet je proberen je abonnement aan te passen, onmogelijk. En meestal zo daags voor de betaling kan je helemaal niks meer. Het zijn boeven en na dit contract ga ik zeker ergens anders.

  2. joehoe -

    Ik heb t ook al aantal keer gehad, maar dacht dat je dan geld moest betalen als je op 100% zit dus zat gewoon nooit meer op me gegevensverbinding ik lees hier iets over snelheid verlagen wat houd dit dan precies in??

  3. Louis K -

    Ik heb ook hi en heb net wwer zon smsje gekregen! En geloof me het zijn geen drijg smsjes hoor sinds ik hi heb wordt mijn internet elke maand vertraagd omdat ik er 'te veel' van gebruik! overstappen? Wat wordt mij aangeraden
    Ps heb een iphone 3gs

    1. Dominick -

      Inmiddels zitten alle providers met een datalimiet van 1GB, dus dan zit je nog relatief goed met alleen je verlaagde snelheid 😉 Bij nieuwe abo's (behalve T-Mobile maar die hebben een slecht netwerk) moet je gaan bijbetalen als je meer dan het datalimiet verbruikt.

  4. Jeeveedee -

    Hier hetzelfde probleem, heb 1 dag radio geluisterd en gelijk een sms dat ik 80% van mijn FUP heb verbruikt!!! Wat nou eindeloos… pfffff

  5. Jeroen -

    Hier hetzelfde. Ook binnen een paar dagen na het eerste smsje de melding dat de snelheid omlaag is gegaan. Wat een onzin. Noem dan je bundel niet ‘Eindeloos’. Ook ik heb nou niet het idee dat ik overmatig internet gebruik. Stelletje oplichters bij KPN!

  6. Glenn -

    Hier hetzelfde,

    gister smsje: je zit op 80% etc..
    VANDAAG! smsje: je bent over de FUP heen…
    oftewel in 1 dag! 20% verbruikt van de FUP en ik heb in deze tijd 2 youtube fimpjes bekeken!! 2 gvd!!
    ik email niet eens of wat..

    Wanneer en hoe gaan we hier eens collectief tegenin?
    Er zijn zoveel mensen die hier last van hebben..

  7. patrick -

    wat vieze galbakken die lui van hi. Eindeloos online moet toch ook eindeloos zijn. Desnoods 24/7. Hier gaat hi nog een boel problemen mee krijgen. Want dit pik ik niet. Ik sleep ze zo voor et gerecht de vieze bloedhonden. Ik ben er helemaal klaar mee.

  8. willem -

    ik heb nu 1 jaar onbeperkt internet met een fup van telfort ik ben elke dag bezig met internet facebook en ik heb nog nooit een bericht gehad dat ik teveel verbruik ga hem in mei gewoon weer verlengen dus

  9. dirk -

    als dit bij mijn zo iets voorkom heb hi een probleem.
    staat niets in de overeenkomst ook niet in het contract.
    dus gelijk een rechtzaak tegen hi.
    slaat dus nergens op die mailtjes die krijg.

    1. pmmixx -

      Staat er zeker weten wel in, niet op het papiertje dat je mee krijgt, maar die verwijzen ook nog eens naar alle voorwaarden die online te vinden zijn. En daar staat jou handtekening op. Niks anders te doen dan overstappen denk ik zo.

  10. Tom457 -

    Ik heb ook onlangs gebruik gemaakt van Hi week online, voor 2 euro een week op internet met een data limiet van 70mb. Heb meteen een datacounter gedownload natuurlijk, het blijkt dat al na 37 mb download het tarief weer omhoog gegooid wordt (krijgt sms). Ik heb een Sony Ericsson Xperia x10 mini pro, met android 2.1.
    Hetzelfde geld voor Hi dag online, limiet is 20mb en bij 10-11 mb krijg je een sms.

    Uiteraard komt die sms een stukje later, zodat je nog even 5-10 euro extra kwijt bentvanwege het verhoogde tarief, fking afzetters !

  11. Gast Kevin -

    Ik heb net overgestapt van vodafone naar Hi. En heb een nnieuwe telefoon bij mijn abonnement. Een samsung galaxy s (android). En in de eerste maand krijg ik al een smsje van Hi dat ik 10x meer dan de gemiddelde gebruiker heb gebruikt. :S Ik heb een datacounter gedownload om te kijken hoeveel ik nou eigenlijk gebruik. Maar heb hem voorlopig alleen op wifi staan en heb al 70MB deze maand gebruikt( en de maand is nog niet eens voorbij). Denk dat ik even moet uitvogelen welke apps nou zo veel data gebruiken. Denken jullie dat ik, als een van de weinige, problemen krijg met Hi?? :S
    Ik vind het maar allemaal een beetje debiel.
    Ik zou zeggen: Zet Joep de speurhond erop!!!
    Weet iemand of de FUP limiet nog steeds op 25MB ligt of al is veranderd?

  12. Brainydent -

    Ik heb na 5 dagen met HTC HD al limiet bereikt omdat ik Spotify gebruik. Binnen twee uur van 80 naar 100% gegaan van een mij niet bekende FPU en dus bericht dat mijn snelheid wordt verlaagd. Heb net verlengd dus opzeggen is geen optie. Ik vind het gewoon bedrog van consumenten. Noem het dan geen eindeloos!!

  13. Rmsy -

    Ik kreeg na twee weken al een bericht, heb een abb van twee jaar afgesloten. Ik vroeg nog hoe het zat met fup en de verkoper zei dat je ong 4G per maand hebt omdat ik skype voor t buitenland gebruik. Ik heb t hoogste internet abb van 15 euro. Kan ik nog overstappen? Heb geen zin in deze gezeik en heb speciaal een internet abb genomen om juist op t net te zijn om via skype te bellen. Wie helpt mee om dit naar de consumentenbond te brengen en eventueel op tv en of radio??? Zo te zien worden mensen genaaid waar ze bij staan!

  14. Anoniem -

    Wat een onzin, heb me abbo pas 4 dage en heb nu al spijt dat k het gekoze hebt, k heb al na 3 dagen die fup bericht ontvange terwijl k internet niet eens gebruikt hebt, egt fuck-d up, ga geljk terug brenge. Fuking onzin dit allemaal nooit hi abbo nemen, oplichters

  15. Jeff -

    Zo'n kansloos bericht kreeg ik dus net ook, terwijl mijn email al 1 week niet goed word ontvangen, whatsapp t niet doet, hyves werkt niet en dan toch zeggen dat k op 80% zit, vind ik erg knap. Ik gebruik de Nokia N8 die is zo nieuw dat er nog geen updates voor zijn dus hoe ik dan aan bijna het maximum aantal MB kom is voor mij een raadsel. Dit gaat Hi zeker klanten kosten want dit is echt hele slechte reclame.
    Gr Jeff

  16. just--mike -

    Dit slaat nergens op:

    De Eindeloos Online XtraSnel-bundel heeft een Fair Use Policy met een veel hogere data-limiet en een nog snellere verbinding (bel met 1200 om te activeren). NB Alleen beschikbaar in combinatie met een Hi Abonnement.

    bron: http://www.hi.nl/Productinfo/Internet-op-je-mobiel/Overzicht/Internet-op-je-mobiel-Fair-Use-Policy.htm

    Voorwaarden (alleen goed te bekijken via chrome):
    Bij Eindeloos Online en Eindeloos Online XtraSnel geldt een datalimiet: je mag niet meer gebruiken dan 10x het gemiddelde van alle klanten met dezelfde bundel. Doe je dat toch, dat wordt gedurende de rest van de maand je snelheid verlaagd. Vanaf de 1e dag van de volgende kalendermaand gaat je snelheid weer terug naar de normale snelheid. Het gemiddelde verbruik wordt maandelijks bepaald o.b.v. het totale verbruik van alle klanten met die bundel in die kalendermaand. De uitkomst hiervan wordt gebruikt als het gemiddelde van de volgende kalendermaand.

    en

    • Als je meer dan 10x het gemiddelde gebruikt van alle andere gebruikers van de bundel zullen we je snelheid gedurende de rest van de maand verlagen. Op het moment dat we dit toepassen ontvang je hiervan een sms. Vanaf de eerste dag van de volgende maand heb je de normale snelheid weer beschikbaar.

    bron: http://www.hi.nl/Productinfo/Internet-op-je-mobiel/Overzicht/Internet-op-je-mobiel-Fair-Use-Policy/Toelichting-Fair-Use-Policy-vanaf-1-juni-2009.htm

    1. RJ82 -

      laat hi dan maar naar buiten brengen wat precies 10x het gemiddelde is….nou ben ik wel nieuwsgierig wat t gemiddelde gebruik is van afgelopen oktober en september…..hi eindeloos online is 250mb aan data wat je mag verbruiken….nou heb ik aan het einde van oktober vlakvoor mn nieuwe bundel weer aangemaakt werd na 2 maanden op vakantie te zijn geweest en mn telefoon thuis had gelaten ( uitgezet ) mn bb geupdate OTA wat maar 14mb was en gelijk kreeg ik n sms beetje jammer hi

  17. desire -

    Wat is het raar gedoe denk je dat je eindeloos online bent… Sluit je abonnoment en wat hoor je dan fup…Je kunt niet eens tethering doen…What a shit provider…

  18. Dushi -

    Ik krijg ook bijna elke maand diezelfde sms(x10)
    Kijk bijna nooit filmpjes dus daar kan het niet aan liggen.
    Ben in de zomer 3.5 week op vakantie geweest (telefoon thuisgelaten) kom terug, krijg ik al na een week dat ik op mn 80% zit.
    Beetje vaag als je hem 3.5 week niet hebt gebruikt en uit had staan :s

  19. jadus -

    ik wou eerst ook een hi abbonoment nemen maar nu ik dit zo lees weet ik wel waaroms ze de goedkoopste zijn, ik denk dat het beter is als ik naar een andere provider ga zoeken die een galaxy's verkoopt…..?:S

  20. Anne -

    Binnen 2 dagen van het gebruiken van mijn bundel krijg ik een sms dat mijn internet verlaagd word doordat ik teveel mb heb gebruikt… In 2 dagen tijd heb ik misschien een paar keer op internet gezeten en verder heb ik alleen mijn apps die zich automatisch :Ssynchroniseren..

  21. RJ82 -

    mensen willen altijd het nieuwste…

    als je niet optimaal gebruik kan maken van n aparaat omdat n provider een FUP heeft schaf je het toch niet aan??? dat brengt alleeen amar frustratie met zich mee…

  22. RJ82 -

    ik kan volgende maand verlengen bij hi en zat er over te denken om n htc legend of een ander soort smartphone te nemen maar dit weerhoud mij r toch wel van..

    met mijn sony ericsson C905 ( ondanks dat t geen smartphone is ) deed ik de hele dag internetten / youtube filmpjes kijken en heb echt nog nooit zo,n drijg sms gehad… kan iemand mij vertellen hoe dit kan!!?? ik zit nu al 7 jaar bij hi met een klantwaarde D

    1. Dominick -

      Android-toestellen gebruiken internet door het hele systeem heen, terwijl de C905 alleen maar internet gebruikt om filmpjes/webpagina's/mails etc. te downloaden. Daarnaast wordt content op de C905 veel meer gecomprimeerd dan op een moderne smartphone.

      1. RJ82 -

        dat kun je natuurlijk altijd uitzetten zodat er alleen data verbruikt word wanneer jij dat wilt..op mijn htc legend kan dat iig wel

      2. RJ82 -

        tja t is t een of t ander…….

        als je geen hoge rekeningen wil koop je geen smartfoon totdat er ooit wel n echte onbeperkt internet abonnement is….

      3. Dominick -

        Nee, het probleem ligt bij Hi. Vodafone deed er niet moeilijk over (nu wel, maar in de praktijk zul je dat datalimiet van ze niet snel overschrijden met normaal verbruik) en T-Mobile doet er nog steeds niet moeilijk over.

      4. RJ82 -

        en nu ze r wel moeilijk over doen ligt t toch helemaal aan de gebruiker zelf hoevaak en hoeveel data hij/zei verbruikt

      5. Dominick -

        Maar als er geadverteerd wordt met onbeperkt internet dan mag je toch verwachten dat het ook onbeperkt is, of in ieder geval bijna onbeperkt? Nu krijgen zelfs gebruikers die niet eens zo gek veel gebruik maken van internet zo'n bericht en dat zou niet moeten mogen.

      6. RJ82 -

        als mensen t r nie mee eens zijn schaffen ze geen smartfoon aan..heel simpel dan heb je dat gezeur ook niet..

      7. RJ82 -

        dat is de fout van de mensen zelf dan..eindeloos smsen gaat bij hi ook maar tot 1000….

        bij aanschaf van dit soort abonnementen altijd vragen naar de voorwaarden….

  23. willem -

    Net een nieuwe x10. Binnen 2 weken kreeg ik al de mail en
    werd m'n snelheid drastisch verlaagd. 'T is toch niet de bedoeling dat
    We alles via wifi gaan doen? Maar wel maandelijks met kpn
    moeten afrekenen!

  24. Daniel -

    Ja ik ga weg bij hi. Dit slaat nergens op. Heel erg klantonvriendelijk. Ik ga zo snel mogelijk opstappen. Ik gebruik mn internet bijna niet. Paar keer per dag hoogstens. En ik kreeg binnen een week al zo´n sms.

  25. Re-chart -

    Ik heb ook Hi, al 3 jaar, tot gisteren veel plezier gehad tot ik ineens last kreeg van sms dat ook ik aan mijn 80% zou zitten.
    Wat ik niet snap, als iedereen over hun FUP heen gaat waarom groeit het gemiddelde dan niet?

    Dat is toch wat ze zeggen, 10x gemiddelde…

    Ik heb een mail gestuurd dat zij ineens allerlei aanpassingen hebben gedaan en de voorwaarden wijzigen en dat ik hiermee als gebruiker in mijn recht sta boete vrij mijn abonnement mag en kan beeindigen en ze vriendelijk verzocht mij de procedure toe te sturen hoe dit te doen.
    Ben ze na 6 jaar meer dan zat KUT bedrijf dat hele KPN en dochters…

  26. lies -

    Ik heb ook hi..en kreeg dus die melding ook dat ik 80% heb verbruikt en niet kan zien hoeveel je nou verbruikt hebt..maar ik denk mss was hi wel een goede provider maar door die stomme fub wordt het wel minder..wat is nou de beste provider volgens jullie..

  27. kiekblackberry -

    Ik word er schijtziek van ik zit nu op me blackberry die k nog geen 2 weken heb en eerder kon ik gwn normaal youtube kijken zondat dat ie blijft hangen totdat k dat fup smsje kreeg me hele internet is versloomd wat een naaiers het heet toch EINDELOOS online egt een naaiers kut Hi!

  28. Jordy -

    Heb ook zojuist een sms gehad van HI. Vind het beetje vreemd. 80% van wat? FUP die op 10x gemiddeld maandverbuik gebaseerd is? Klantenservice zegt, stuur sms "saldo" naar 1244. Helaas lijkt dat altijd 0,- euro en 0MB aan te geven (betaald internet). Ik ben juist naar HI overgestapt om beter als klant behandeld te worden (gezien die hogere abbo kosten). Om die reden dan ook een email met klacht naar de klantenservice gestuurd. Ben niet gediend van dit soort praktijken en heb nog nooit bij andere providers klachten gehad.

  29. Cruzer -

    Ik heb hetzelfde probleem bij HI. Ik heb zojuist een klacht gestuurd. Ze moeten er maar rekening mee houden dat er smartphones op de markt zijn. Iedereen die een nieuw abo afsluit heeft een smartphone. Ze moeten de techniek maar lekker verbeteren als ze "EINDELOOS" online aanbieden. Als ik geen bevredigende reactie krijg op mijn klacht verleng ik mijn HI abo niet. Ook mijn internet en interactieve tv van KPN vervang ik dan door Ziggo. Heb dan ook gelijk meer download snelheid.

  30. Ikker -

    Heb een HTC legend en ongelimiteerd online met hi. al 4 smsjes ontvangen met: je hebt al 80% gebruikt… nou ja nu.nl en facebook voor mobiel… lijkt me een heel laag 80%, waar kan ik dan zien hoeveel data heb ik dan gebruik???:S

    1. just--mike -

      Volgens mij niet, zelfs niet online en ik las ergens (ik geloof geatering of tweakers) dat ze niet eens de specificatie geven mbt mobiel internet gebruik. Ook al vraag je er specifiek om.

      Misschien een belletje naar de klanten service en vragen hoe het zit.

  31. Barry -

    Echt belachelijk!!! Dit is niet meet van deze tijd!!
    Ik zelf heb een X10 en zit er zo op zonder gekke dingen te doen ik ga nu echt kijken of ik weg kan komen op een of andere manier.

    ECHT SLECHT VAN HI!!

    Betaal liever wat meer bij Voda en heb HSDPA voor 10 euro.

    En gemiddelde hoe wil je dat nu berekenen?

    PFFF

    Dit was mijn laatste jaar bij HI

    Groet

    Barry

    P.s weet iemand hoe je van die klojo's afkomt laat het even weten

    1. reyals -

      Je geen zorgen maken over de kosten. Dan is een vast bedrag per maand iets voor jou. Dat kan met de Zorgeloos Internet Blox voor € 9,50 per maand. BloX kun je iedere maand aan en -uitzetten.* Zorgeloos = Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers

      dus exact dezelfde voorwaarden als bij kpn/hi

      1. jordy -

        Vodafone stuurt geen dreig smsjes of contacteerd de klant. Ze hebben het (net als internet providers) om belachelijke dataverbruikers aan te pakken. Niet zoals HI om hun trouwe klanten aan te pakken.

  32. michael -

    Ik kreeg zojuist ook een sms van Hi:
    Eindeloos Online heeft een Fair Use Policy. Nu heb je 80% verbruikt. Bij 100% wordt je snelheid tijdelijk verlaagd. Meer info en tips? hi.nl/fairuse.Groeten Hi.

    Dit slaat nergens op want ik bekijk alleen af en toe een YouTube filmpje en verder stuur ik af en toe alleen een mailtje..
    De rest betreft alleen updates voor mijn Htc Desire en de widgets die daar op geïnstalleerd zijn…

  33. ZomaarIemand -

    Ik ben dus wel afgesloten, en dat terwijl ik alleen maar een beetje aan 't surfen was. Ik gebruikte geen streaming, bezocht alleen sites om te lezen. Ik had een sms ontvangen en de maand erna ben ik afgesloten.

    De voorwaarden staan in een 70 pagina's tellend boekwerk die ze in de winkel echt niet voor je uitprinten… Dit gaf de winkel waar ik het abonnement heb afgesloten zonder blikken of blozen toe.

    Wel is het zo dat deze medewerker de internet bundel weer voor mij aan gezet heeft en daarna heb ik er nooit meer iets van gehoord…
    Maar goed, het moge duidelijk zijn dat ik overstap…

  34. Peter -

    Dat hi niet wil dat mensen extreem downloaden kan ik me voorstellen, maar sinds ik mijn htc legend heb ontvangen zit ik er elke maand op de helft van de maand over.
    Eerste maand heb ik email bekeken, beetje op forums gekeken, en een paar, (max 4) youtube filmpjes gekeken.

    Aangezien dit volgens de FUP allemaal kan, vind ik het raar dat ik toch een sms kreeg.

    Tweede maand dacht ik, nu ga ik eroverheen koste wat het kost, ik heb met de mobiel extreem gedownload, youtube gekeken, zo een beetje alles wat internet verbruikte.

    En de sms kwam dus dagen later binnen als toen ik het op een normale wijze gebruikte.
    Beetje raar.

    En inderdaad, een gemiddeld verbruik van 25MB? Ik betwijfel dat als je zo weinig verbruikt uberhaupt eindeloos online hebt.

  35. David -

    Ik heb mij een Hi abonnement laten aansmeren door primafoon. Mijn oude kpn abonnement had nog geen FUP en werkte behoorlijk. Met het nieuwe abonnement is ineens een fair use policy van kracht die bij gewoon gebruik na 2 weken al op is. Als antwoord op mijn klacht stelde Hi voor om het abonnement te upgraden naar een snellere versie. De FUP bleef dan wel hetzelfde. Dus als ik dat doe is niet 2weken de bundel op maar al na 1 week. Het wordt tijd voor een goede concurrent voor de KPN. Ik zal iedereen afraden om kpn of hi te nemen.

  36. Maarten -

    en dat noemen ze HI EINDELOOS ONLINE!? Stelletje afzetters zijn het gewoon..

    in hun FUP policy leggen ze ook uit hoe je je internet moet gebruiken,, Volgens mij mogen de gebruikers dat zelf wel bepalen?!

  37. Luuk -

    Ik word ook steeds afgesloten en mijn snelheid is dan langzamer dan stront door een theezakje..

    Je word simpelweg genaaid bij HI. Ik kan gewoon niet geloven dat het gemiddelde van de gebruikers al ongeveer een jaar lang! rond de 25 mb zit, onmogelijk gezien de huidige ontwikkelingen waarin veel meer mensen gaan internetten op hun mobiel.
    Ook vind ik het erg toevallig dat de Fup van Eindeloos Online Xtrasnel op 750mb zit.. Dus een gemiddelde van 75 mb per gebruiker.
    25 en 75 zijn wel erg mooie ronde getallen als gemiddelde waardes van de gebruikers. Dit word in mijn ogen gewoon kunstmatig bepaald en heeft het daadwerlijke gebruik er helemaal niets mee te maken.

    Offtopic maar toch ook weer niet:P
    Het schijnt ook dat HI per 1 juli 2009 zijn bundels heel erg stilletjes heeft veranderd. Het blijkt dat je sindsdien je beltegoed wat je over hebt wel meeneemt naar je volgende maand, maar vervolgens éérst je nieuwe tegoed opmaakt. Wat eerst dus niet zo was. Dit vertelt Hi natuurlijk niemand en daar moeten de mensen zelf maar achter komen..

    Sorry, maar Hi heeft het een beetje verkloot voor mij.

  38. Alex de Widt -

    Datalimieten zijn gewoon niet meer van deze tijd, persoonijk vind ik het kansloos dat Hi en KPN hier nog mee werken.

    Administratief lijkt het me ook makkelijker om af te schaffen. Die paar (misschien 5%) die het echt veel mobiel internet gebruiken zijn ook degene die andere mensen aansteken het te nemen. Waarom zouden ze die mensen gaan tegenwerken met dit soort sms-jes…

  39. Jordi -

    ik heb Hi en moet zeggen dat het bij mij altijd wel raak is, elke maand wordt mijn snelheid op een gegeven moment naar beneden gegooid omdat ik over de FUP heen zit…

    1. nick29 -

      merk je dit dan ook goed? of "zeggen" ze dat ze het verlagen maar ondertussen gebeurt er niks.

      schandalig is het, laat ze maar heek gauw die naam van eindeloos online veranderen. stelletje schoften.

      daarbij als ik naar 1244 saldo sms, krijg ik telkens te zien dat ik 0,000mb verbruikt hebt tot factuur. dus ik heb er geeneens inzicht in wanneer ik zou "moeten"minderen.

  40. josj -

    T-Mobile heb ik wel klachten over gehoord. Maar dat was dan zijn eigen schuld… Was gewoon aan het internetten op zijn laptop via de telefoon…. + streaming films kijken e.d. Dan gaat het natuurlijk erg snel 😀

    1. Dominick -

      Het grappige is dat, voor zover ik weet, je dat bij T-Mobile allemaal wel mag…. Ik heb het iig meerdere keren gedaan en geen last gehad van iets. Dat neemt trouwens niet weg dat de ontvangst slecht is en het internet niet al te snel 😛

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via