Hoge 'Microsoft'-marketingchef Nokia neemt ontslag
Steven Overman heeft ontslag genomen bij Nokia. Hij was de marketingchef bij Nokia die verantwoordelijk is voor het in de markt zetten van het partnerschap van Nokia met Microsoft.

Net na de overstap van Nokia van Symbian en MeeGo naar Windows Phone vertrok al een aantal hoge managers, die het blijkbaar niet met de nieuwe koers eens waren of die door CEO Stephen Elop niet geschikt werden bevonden om het worstelende Nokia vooruit te helpen. Deze geluiden zijn al een hele tijd niet meer gehoord, tot afgelopen week Steven Overman ineens vertrok.
Hij was vicepresident voor ‘global branding’, wat wil zeggen dat hij het merk Nokia en het daaraan gekoppelde Windows Phone tussen de oren moet krijgen bij klanten. Maar ook was hij verantwoordelijk voor de marketing van de succesvollere Asha-telefoons, die nog op een variant van Symbian lopen.
Hoewel Nokia een aantal interessante Windows Phones op de markt heeft gebracht, met als huidig topmodel de Lumia 920, is de gedroomde come-back op de smartphonemarkt nog niet echt te zien. Nokia verkocht in het eerste kwartaal van dit jaar 5,6 miljoen Lumia Windows Phone-telefoons, wat een stijging is ten opzichte van het kwartaal ervoor, toen er 4,4 miljoen Lumia’s werden verkocht. Maar het is niet overal feest. In Amerika daalde het aantal verkochte Lumia’s juist van 700.000 naar 400.000 stuks.
Bron: BGR