Hollands Nieuwe en Tele 2 populair bij jongeren

Jongeren in Nederland kiezen vaak voor een abonnement van Hollands Nieuwe of Tele 2. Dat staat in een rapport van Telecompaper. In dat rapport staat ook dat senioren vaker voor een abonnement kiezen bij Telfort of Simpel.

Hollands Nieuwe en Tele 2 populair bij jongeren schermafbeelding 2015 11 02 om 000220

Hoewel de voorkeur voor Hollandsnieuwe en Tele 2 bij jongeren, en voor Telfort en Simpel bij ouderen groeit, zitten veruit de meeste belconsumenten nog bij een van de grote aanbieders. Zo hebben veel mensen een abonnement bij KPN of Vodafone of gaan ze Sim Only bestellen bij T-Mobile. Bij alle leeftijdsgroepen zijn de grote drie nog steeds het populairst.

De reden om van een van de grote drie over te stappen naar – vaak – een sim-only abonnement bij een virtuele provider als Ben, Hollands Nieuwe of Simyo, heeft vooral te maken met de maandelijkse kosten. Maar klanten van Vodafone en T-Mobile vertellen aan Telecompaper dat de kosten ook hier de belangrijkste reden zijn om voor deze providers te kiezen. Klanten van KPN geven daarnaast aan dat ze graag bij deze provider zitten vanwege de goede netwerkkwaliteit. Bijna de helft van alle belklanten, 47 procent, kijkt allereerst naar het tarief voordat een abonnement wordt gekozen.

Vier op de tien telefoonabonnees is de afgelopen twee jaar van aanbieder gewisseld, merkt Telecompaper op. Toch zijn er ook mensen met grote merktrouw. 37 Procent zit al langer dan vier jaar bij zijn provider. De trouwste klanten zitten bij T-Mobile en Vodafone. De helft van hun klanten hebben ze al langer dan vier jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via