Honor succesvoller in eerste helft 2015 dan in heel 2014

Het gaat goed met Honor, het dochtermerk van Huawei. Het smartphonemerk verkocht in de eerste helft van dit jaar meer smartphones dan over heel 2014.

Honor 4A foto

Dit blijkt uit de halfjaarcijfers van de fabrikant. Honor verkocht in het afgelopen half jaar in totaal zo’n 20 miljoen smartphones. Verreweg de meeste daarvan werden in Azië verkocht, aangezien er ongeveer 3 miljoen exemplaren buiten dat continent werden verkocht.

Ondertussen zorgt Honor voor een prima extra inkomstenbron voor Huawei. De omzet van Honor in het afgelopen half jaar bedraagt omgerekend ongeveer 2,4 miljard euro, terwijl de totale omzet van Huawei omgerekend een kleine 8,3 miljard euro bedraagt.

Honor verwacht ondertussen dat het in de laatste helft van dit jaar net zoveel smartphones verkoopt als in de eerste helft. Dit zou betekenen dat Honor goed is voor de verkoop van ongeveer 40 miljoen smartphones.

Het merk van Huawei opereert sinds oktober vorig jaar onder eigen naam in Europa. In China worden de Honor-smartphoens wel nog onder de naam van Huawei op de markt gebracht. Daar heet de Honor 6 bijvoorbeeld de Huawei Honor 6, et cetera.

In Europa is Honor alleen online actief. Hierdoor zijn er minder personeelskosten in de toestelprijs van smartphones verwerkt. Datzelfde geldt voor marketing: omdat Huawei alleen online zichtbaar is, bespaart het geld op het gebied van fysieke marketing. Daar doet de fabrikant immers niet aan. Ook dat zie je terug in de toestelprijs van smartphones als de Honor 6, 6+, 4X en Holly. Honor komt later dit jaar met de Honor 7 naar Europa toe. Deze smartphone beschikt onder andere over een vingerafdruksensor.

Bron: NU

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via