HTC CEO gaat zich meer op producten richten

De topman van HTC heeft aangegeven dat hij een aantal taken heeft overgegeven aan Cher Wang. De CEO wil zich meer op de eindproducten van HTC gaan richten.

HTC Peter Chou

De CEO van HTC laat in een interview met de Financial Times de koerswijziging van zijn rol doorklinken. Peter Chou is samen met Cher Wang oprichter van het bedrijf en Wang wordt nu binnen HTC verantwoordelijk voor marketing en sales. Chou zelf gaat zich meer op de eindproducten richten zodat deze beter aansluiten bij de behoeftes van de consument.

De topman geeft ook aan dat HTC voornamelijk marktaandeel in het midrange en low-end segment is verloren in het afgelopen jaar. Deze twee segmenten zullen dan ook een belangrijk aandachtspunt gaan worden van de topman, zo belooft hij in het interview. Chou laat ook weten dat HTC samen met Microsoft een smartwatch heeft ontwikkeld, maar dat de toegevoegde waarde nog minimaal is. Wang voegt daaraan toe dat HTC bezig is met een nieuwe tablet die de markt moet gaan ‘verstoren’.

De topman heeft nog steeds als doel om wereldwijd minimaal 15 procent marktaandeel te verkrijgen. Chou is dan ook optimistisch over de toekomst van het bedrijf en geeft aan dat een overname, door bijvoorbeeld Lenovo, niet aan de orde is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via