HTC CEO stapt op als de One geen succes wordt

The Wall Street Journal schept in een artikel wat meer duidelijkheid omtrent de productie vertraging van de HTC One. In het artikel wordt duidelijk dat de topman van HTC zal opstappen als het toestel geen succes wordt en dat HTC de vertragingen aan zich zelf te danken heeft.

De krant beroept zich op bronnen die kennis hebben van de materie binnen HTC. Volgens de gerenommeerde krant heeft HTC het aan zich zelf te danken dat haar nieuwe vlaggenschip, de One, vertraging heeft opgelopen. HTC heeft namelijk in 2012 veelvuldig orders teruggeschroefd bij toeleveranciers waardoor het een onbetrouwbare afnemer is geworden. Hierdoor zijn toeleveranciers minder snel geneigd om onderdelen te fabriceren voor HTC en worden orders van andere grote bedrijven met hogere prioriteit gefabriceerd.

Volgens de krant heeft HTC met namen moeite om de aluminium behuizing voldoende op voorraad te krijgen en de speciale cameramodulen. “HTC heeft grote moeite om voldoende cameramodules zeker te stellen omdat het geen top drie speler meer is”, aldus een anonieme medewerker van HTC tegenover de krant. HTC laat in een reactie weten dat het de klokrond werkt om voldoende toestellen te produceren. De fabrikant hoopt alsnog halverwege april te starten met de uitlevering van de One aan de eerste klanten.

Ondertussen heeft de CEO van HTC eind 2012 in een vergadering met investeerders gezegd dat hij zal opstappen als de HTC One geen succes wordt voor het bedrijf. De CEO en oprichter van het bedrijf, Peter Chou, verbindt daarmee zijn eigen positie aan het lot van het nieuwe vlaggenschip van de producent, aldus de krant.

Nederland zal vooralsnog als een van de eerste landen over de nieuwe HTC One gaan beschikken. Het toestel zal vermoedelijk in de tweede week van april verkrijgbaar zijn in ons land. Onze review van de HTC One kun je hier lezen.

HTC One review hand 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Suljo0o -

    Om eerlijk te zijn vind ik zowel de s4 als de one niet goed genoeg ze hadden naar mijn mening allebei beter een andere processor gebruikt (tegra 4 of 4i), htc beter ook een andere camera gekozen en Samsung had iets kunnen doen aan zijn design, maar ze hebben te veel op veilig gespeeld dus ik denk dat ik tot volgend jaar mijn one x ga houden

  2. Robbert Smal -

    Ik ben altijd bij Samsung gebleven maar zit nu zwaar te twijvelen om de S4 te halen

    ik heb de galaxy s gehad galaxy s2 en de galaxy nexus en nu de galaxy s3
    en er is ten opzichte van de s3 s4 te weinig veranandert en vind de bouw van de HTC one echt heel mooi dan vind ik dat je meer waar voor je geld krijgt.

  3. Quinten Groenings -

    Pittige uitspraak van Chou. Opzich ook best een begrijpelijke uitspraak. Want als de One geen succes is wel toestel van HTC dan wel? De One is in mijn ogen een nieuw hoofdstuk voor HTC.

    Het is een bijna perfect toestel. De kwaliteit van de camera laat alleen wat aan de wensen over en de samenwerking met een intertoys geluidsmerk schaadt naar mijn mening de reputatie van HTC ook.

    HTC wilt voor kwaliteit gaan is duidelijk met dit toestel. En toch staat er ook op dit toestel weer een merk dat door de grote menigte beschouwd wordt als kwalitatief slecht en behoorlijk overpriced. Wat juist niet de reputatie is waar HTC voor gaat. Dat blijf ik een verschrikkelijk domme stap vinden. Ook als het geluid uit de speakers van dit toestel wel ineens goed blijkt te zijn staat het logo alsnog op de achterkant en wordt het alsnog geassocieerd met die rommel die je voor 400 Euro op je hoofd kan hebben.

  4. Albert -

    Door dit toestel zo laat te laten uitbrengen kan het geen succes meer worden, mensen willen nu eenmaal niet wachten.. en kopen dan toch maar een s4 of een sony.. of…

      1. Danijel -

        De marge is overigens wel zeer klein; 2 weken. En de kans dat hij in die twee weken goed leverbaar is, is klein. Samsung kennende komen ze met de grootste boot aanvaren die ze kunnen vinden en verzuipen ze de markt met die toestellen. Gelijktijdig begint ook de marketing campagne dan..

      2. Quinten Groenings -

        Dat is natuurlijk ook waar 🙂 En Samsung heeft natuurlijk een 10x zo groot marketingbudget.

        Nou is het wel zo dat de S4, ondanks dat het nu htc's grootste concurrent is, een niet innovatief design heeft waar toch redelijk wat consumenten op af kunnen knappen en dan zijn er voor veel consumenten maar een paar goede andere opties waaronder de HTC One 🙂

      3. Albert -

        Dat is waar ik lees veel dat huidige s3 en s2 gebruikers de s4 skippen.. kortom de tijd zal het leren..

      4. Danijel -

        Mjah, dat dacht ik een jaar geleden ook toen ik de S3 launch zat te kijken. Een jaar later en 50 miljoen verkochte toestellen verder heb ik mijn mening enigszins moeten bijstellen :X

      5. Dominick -

        Zo gaat het altijd, zie ook Apple. Op een gegeven moment is de innovatie er wel een beetje uit. Al bij de iPhone 4S riepen mensen dat het allemaal minder werd. Maar dan heb je je naam en blijf je voorlopig nog wel even groeien. Tot op een zeker moment, what goes up must come down. Maar dat moment is zowel bij Apple als bij Samsung nog niet bereikt.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via