HTC China: “Betere gebruikerservaring mag marktaandeel kosten”

Ren Weiguang, de Chinese baas van HTC, heeft verteld dat HTC het belangrijker vindt om de gebruikerservaring hoog te houden, dan om koste wat het kost marktaandeel te behouden. HTC wil in China dan ook alleen premium-telefoons aanbieden.

HTC logo

“HTC heeft zichzelf gepositioneerd als een high-end-merk en zal focussen op het bieden van de beste gebruikerservaring en services die toegevoegde waarde brengen, zoals HTC Sense.com. Dit moeten de factoren zijn die succes brengen voor HTC.” Volgens Weiguang is het marktaandeel van HTC in locale markten als China en Taiwan “bijna verwaarloosbaar”. Maar de focus ligt niet in de eerste plaats op het verhogen van dat marktaandeel.

De strategie die Weiguang uitdraagt is namelijk: “focussen op het afleveren van de beste gebruikerservaring, zelfs als het marktaandeel daardoor in het geding komt.” En dat lijkt ook een beetje de strategie te zijn die HTC wereldwijd aanhoudt, hoewel die twee zaken in westerse landen misschien wat meer hand in hand gaan.

Een andere strategie die Weiguang onthulde, is dat HTC toestellen gaat uitbrengen die speciaal voor China zijn en niet ergens anders gelanceerd zullen worden. Dat zullen vooral premium-producten zijn, want van de low-end-markt moet Weiguang maar niets hebben.

Bron: The Next Web

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via