HTC gaat zich meer op vrouwen richten

HTC heeft gezegd zich meer op vrouwen te gaan richten. Het succes van de HTC Touch Diamond zou onder andere te danken zijn aan vrouwelijke gebruikers.

Directeur van HTC Benelux, Mark Moons, heeft tegenover Tweakers uitgelegd dat het publiek van HTC vooral uit mannen bestond, totdat de HTC Touch Diamond uitgebracht werd. Met dit toestel is het vrouwelijke publiek van HTC sterk vergroot, waardoor HTC zelfs besloten heeft een witte versie van het toestel uit te brengen. Daarnaast raken smartphones mede door het touchscreen meer in trek bij vrouwen. Vrouwen hebben de voorkeur voor een “resistive touchscreen”, omdat die met de nagels te bedienen zijn. Toestellen als de Apple iPhone en de T-Mobile G1 hebben dit voordeel niet, omdat deze met een zogenaamd Capacitief touchscreen uitgerust zijn.

Volgens Moons stellen vrouwelijke kopers heel andere eisen aan hun telefoons dan mannen. Mannen kiezen voor technologische snufjes en goede specificaties. Vrouwen vinden zaken als design en kleurtjes belangrijker. Omdat smartphones steeds kleiner worden, zullen deze dus ook geschikter worden voor vrouwen. De Touch Diamond is al in wit uitgebracht en Moons sluit niet uit dat toekomstige smartphones van het merk in nog specialere kleuren zoals roze en geel uit zullen komen.

Tot slot vertelde Moons nog dat HTC alleen maar smartphones zal blijven maken, maar zich wel meer als concurrent van de feature phones wil gaan positioneren. Volgens Moons is de tijd dat high-end smartphones lelijke koelkasten zijn voorbij, waardoor de toestellen dus ook beter in staat zijn om met java telefoons te concurreren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via