HTC koopt Saffron Digital en maakt de weg vrij voor digitale games

De Taiwanese telefoonmaker HTC heeft het Londense bedrijf Saffron Digital gekocht, een bedrijf dat zich bezighoudt met media en content. De strategische investering zou HTC in staat stellen de eigen user interface HTC Sense uit te breiden met bijvoorbeeld games- en muziek-diensten.

saffron digital

Peter Chou, CEO van HTC, zei over de aankoop dat Saffron Digital “een ongelooflijke expertise heeft in mobiele multimedia. De mogelijkheid om geoptimaliseerde content te leveren, zal in de toekomst een sleutelfactor worden, omdat content steeds complexer wordt en ook op locatie gebaseerd.”

Chou zei blij te zijn dat hij Saffron aan het bedrijf kon toevoegen. Het zal de mogelijkheden van de telefoonmaker vergroten, meldde hij.

Saffron Digital heeft een lange historie in het leveren van content en media aan HTC, LG, Paramount, Sony Ericsson, T-Mobile en Nokia, en in de VS ook aan Samsung. Het bedrijf werkte eerder samen met Microsoft en Widevine om video-oplossingen te bieden voor een reeks apparaten. Van Saffron wordt verwacht dat het bedrijf de succesvolle user interface HTC Sense uitbreidt met muziekdiensten en games. De aankoop brengt de diensten van HTC naar een hoger niveau en stelt Saffron in staat om de Aziatische markt te betreden.

Hoewel Saffron voor honderd procent eigendom is geworden van HTC zal Saffron zijn media- en contentdiensten blijven aanbieden aan derde partijen, waaronder andere mobieltjesfabrikanten, telco’s en contentmakers in 26 landen. Het bedrijf blijft in Londen zitten en het management blijft ongewijzigd.

Bron: Softpedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via