HTC krijgt nieuwe marketingdirecteur

HTC heeft bekend gemaakt dat het een nieuwe marketing directeur heeft aangenomen. De nieuwe CMO gaat vanaf januari aan de slag en zal het merk nieuw leven moeten gaan inblazen.

HTC Peter Chou

Volgens The Next Web is de huidig CMO van HTC aan de kant gezet en is gelijk de opvolger bekend gemaakt. John Wang wordt als marketingdirecteur vervangen door Benjamin Ho. Ho zal zich met zijn nieuwe marketingbeleid gaan richten op Marketing 2.0 binnen het bedrijf, aldus de fabrikant in een verklaring. HTC wil haar merk nieuw leven in blazen en zich daarnaast meer gaan richten met haar uitingen op de mainstream markt.

HTC kwakkelt het afgelopen jaar met haar cijfers. De fabrikant maakt nog wel steeds winst maar de afzet wordt met het kwartaal krapper. Ook het vierde kwartaal van 2012 voorspelt weinig goeds voor HTC. De fabrikant heeft steeds meer moeite om te concurreren met fabrikanten als Samsung en Apple. Wel wist de fabrikant eerder al te melden dat het een positief lichtpuntje ziet in haar Windows Phone 8-smartphones die vanaf oktober dit jaar verkocht worden.

Eerder wist HTC CEO Peter Chou in een interne mail aan alle medewerkers te melden dat ze niet moesten gaan vertragen. HTC moet alerter worden en beter inspelen op de marktomstandigheden, aldus de topman.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Timboektoe -

    verwisselbare batterijen en micro sd gleuf. En graag zorgen dat sense afgeslankt wordt. Probeer eens een lichte wijziging van stock android. Zoals asus doet. Scheelt een hoop in ontwikkeling en update kosten.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via