HTC krijgt nieuwe marketingdirecteur

HTC heeft bekend gemaakt dat het een nieuwe marketing directeur heeft aangenomen. De nieuwe CMO gaat vanaf januari aan de slag en zal het merk nieuw leven moeten gaan inblazen.

HTC Peter Chou

Volgens The Next Web is de huidig CMO van HTC aan de kant gezet en is gelijk de opvolger bekend gemaakt. John Wang wordt als marketingdirecteur vervangen door Benjamin Ho. Ho zal zich met zijn nieuwe marketingbeleid gaan richten op Marketing 2.0 binnen het bedrijf, aldus de fabrikant in een verklaring. HTC wil haar merk nieuw leven in blazen en zich daarnaast meer gaan richten met haar uitingen op de mainstream markt.

HTC kwakkelt het afgelopen jaar met haar cijfers. De fabrikant maakt nog wel steeds winst maar de afzet wordt met het kwartaal krapper. Ook het vierde kwartaal van 2012 voorspelt weinig goeds voor HTC. De fabrikant heeft steeds meer moeite om te concurreren met fabrikanten als Samsung en Apple. Wel wist de fabrikant eerder al te melden dat het een positief lichtpuntje ziet in haar Windows Phone 8-smartphones die vanaf oktober dit jaar verkocht worden.

Eerder wist HTC CEO Peter Chou in een interne mail aan alle medewerkers te melden dat ze niet moesten gaan vertragen. HTC moet alerter worden en beter inspelen op de marktomstandigheden, aldus de topman.

Beste budgetsmartphones uitgelicht

Dit zijn de vijf beste budgetsmartphones van september 2018 lees verder

Sony

Sony legt uit waarom je zo lang moet wachten op je Android Pie update lees verder

Android P 9.0

Deze smartphones krijgen allemaal Android P lees verder

Telekoopwijzer video uitgelicht

Telekoopwijzer: dit zijn de beste high-endsmartphones van deze zomer lees verder

Officieel: Samsung Galaxy Note 9 wordt op 9 augustus onthuld lees verder

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters