HTC: “Met betere marketing en productinnovaties komen we er weer bovenop”

Een lid van het raad van bestuur van HTC heeft in een interview aangegeven dat de fabrikant met betere marketing er weer bovenop zal komen. De fabrikant wil in China 20 procent marktaandeel bereiken.

HTC Cher Wang

Cher Wang is een belangrijk lid van de raad ban bestuur van HTC. Zij heeft HTC-CEO Peter Chou geholpen om het bedrijf op te richten. De topvrouw staat nog net niet samen aan het roer met Chou bij HTC, maar heeft wel een grote invloed op het bedrijf. In een interview met Bloomberg gaat het directielid in op de problemen bij HTC en hoe het bedrijf er weer bovenop moet komen.

Wang laat weten dat HTC grote problemen heeft gehad met het communiceren met de klanten. Het bedrijf wist niet goed haar klanten te bereiken. Als gevolg daarvan wist HTC minder toestellen te slijten. Dankzij een nieuwe marketingdirecteur met een nieuwe strategie zit er weer schot in de zaak, aldus Wang.

Volgens Wang zal dankzij de verbeterde marketingstrategie HTC er weer op termijn bovenop komen. Ook zal het bedrijf blijven innoveren met producten, zodat klanten eerder geneigd zijn om toestellen van HTC te kopen. De verwachting is dan ook volgens Wang dat 2014 een positief jaar zal gaan worden voor HTC. Op de vraag of het bedrijf overweegt zich zelf te verkopen of samen te gaan met een concurrent, reageert Cheng afwijzend. “Ik zie alleen maar groei voor HTC, dus dat is niet aan de orde”.

HTC maakte nog onlangs voor het eerst in haar geschiedenis verlies in een kwartaal. De fabrikant verwacht ook dat in het vierde kwartaal het bedrijf rode cijfers zal schrijven in de boeken. Desondanks heeft het bedrijf de verwachting uitgesproken dat het in 2014 weer winstgevend zal zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via