'HTC neemt marketing-topman van Samsung in dienst'

Fabrikant HTC heeft een marketeer van Samsung in dienst genomen. De marketeer wist met succes campagnes bij Samsung te ontwikkelen waardoor de Galaxy S-smartphones in velen miljoenen stuks over de toonbanken vlogen.

Volgens Bloomberg heeft HTC met succes Paul Golden weten te overhalen om in dienst te treden bij de fabrikant. Golden was bij Samsung Amerika verantwoordelijk voor succesvolle marketingcampagnes voor de Galaxy S-smartphone reeks. Zo wist Golden en zijn team concurrent Apple dwars te zitten met succesvolle campagnes als “The Next Big Thing”. Hierin maakte Samsung Apple-fans belachelijk door in de video’s aan te geven dat ze helemaal niet in de rij hoeven te wachten voor een indrukwekkende smartphone.

Fabrikant HTC heeft sinds de introductie van de One X moeite om haar producten over de bunnen te brengen. Campagnes slaan niet aan met als gevolg een veel lagere afzet dan gehoopt. Inmiddels heeft HTC menig marketing directeur versleten en hoopt het dat Golden de afdeling recht kan trekken. De oprichter van HTC, Cher Wang hebben inmiddels de marketing op zich genomen voor alsnog. HTC heeft nog niet de overgang bevestigd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via