HTC praat over toekomstige design van zijn telefoons

In een interview met Forbes heeft HTC uitleg gegeven over waar het bedrijf heen wil met het designen van zijn telefoons. Het recent overgenomen One & Co moet helpen om HTC’s telefoons een high-end uitstraling te geven.

HTC LogoHTC heeft grote plannen om het imago van het bedrijf naar een hoger plan te tillen. Met behulp van One & Co, moeten HTC’s telefoons de consument een gevoel geven dat ze een high-end toestel in handen hebben. Volgens Claude Zellweger van One & Co moet een sterk design en imago ervoor zorgen dat mensen een hoger prijskaartje accepteren. Onderdeel van het zorgen voor een sterk imago is het zorgen voor consistentie bij het designen van telefoons. Zo geeft HTC zijn Windows Mobile-telefoons een zwart en glossy uiterlijk voor een professionele uitstraling. De Android-telefoons hebben weer een heel andere insteek, en komen in verschillende kleurtjes. Ook moet de software meer “people centric” worden, aldus Zellweger. Dit houdt bijvoorbeeld in dat social media sterk betrokken wordt in de HTC-telefoons. Ook moet software op telefoons gemakkelijk te gebruiken zijn. Consistentie en gemak zijn twee belangrijke pijlers geweest voor HTC om de Sense-interface voor zijn Android-telefoons te ontwikkelen. De Windows Mobile- en Android-telefoons zullen qua karakter gescheiden blijven van elkaar.

Claude Zellweger claimt dat de consument nog heel wat van HTC mag verwachten. Volgens hem komt het bedrijf de komende tijd met nieuwe en spannende formfactors en zullen we designs zien die nog niet eerder vertoond zijn. Overigens moeten we nog tot minimaal volgend jaar wachten tot het effect van One & Co zichtbaar is. De huidige aangekondigde telefoons zijn op aanbeveling van One & Co ontworpen, maar uiteindelijk heeft HTC ze zelf geproduceerd.

Bron: Forbes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via