HTC sluit deal met Logmein voor reparaties op afstand van smartphones

Als straks je HTC stuk is en het betreft een softwareprobleem, is het niet meer nodig om het toestel op te sturen en het wekenlang kwijt te zijn voordat het probleem is opgelost. HTC zal in de nabije toekomst op zijn nieuwe modellen, te beginnen met de One-serie, de reparaties op afstand verrichten.

HTC One X MWC 2012

Hiertoe heeft HTC een deal gesloten met Logmein, dat gebruikers in staat stelt om smartphones, tablets en computers op afstand te bedienen. HTC gaat gebruik maken van die service om de mobieltjes van klanten op afstand te repareren. Hiertoe wordt een Logmein Rescue-module op de smartphones geplaatst.

De deal met Logmein houdt in dat de wereldwijde callcenters van HTC aan klanten die zich met een probleem melden, kunnen vragen om toegang tot de smartphone. Vervolgens neemt een medewerker van de klantenservice de telefoon op afstand over en kan die kijken wat er aan de hand is, en als het een softwareprobleem betreft, dat direct verhelpen.

Wie bijvoorbeeld een app heeft geinstalleerd die de boel doet vastlopen, of er niet in slaagt om het toestel een bepaalde taak te laten uitvoeren, kan dus bij de helpdesks van HTC terecht voor deze online hulp. Het enige wat ervoor nodig is, is een 3G- of WiFiverbinding; het toestel moet wel over internettoegang beschikken want anders kan ook Logmein niet helpen.

Om Logmein Rescue op de HTC One-smartphones te zetten, is wel toestemming van de telco nodig die het toestel verkoopt. Is die toestemming rond, dan kunnen op afstand allerlei diagnostische tests op het toestel worden uitgevoerd.

Bron: The Next Web

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via