HTC ziet honderdduizenden preorders voor HTC One

De HTC One is ontzettend gewild. In een intern memo meldt de top van HTC aan het personeel dat er honderdduizenden preorders klaarliggen. Maar er zijn ook zorgen. Want HTC kan de vraag amper bijbenen, en de Samsung Galaxy S4 komt er al snel aan.

HTC One pers

Een Taiwanese nieuwssite heeft de authenticiteit van het interne memo bevestigd, waarin de top van het bedrijf opgetogen meldt dat de nieuwe HTC One een doorslaand succes is. De preorders stromen binnen, vooral uit Amerika. Jason Mackenzie van HTC schrijft: ”We zien de grootste eerste reactie op enige smartphone die we ooit bedacht hebben, met enkele honderdduizenden mensen in de VS die al voorgeregistreerd hebben om de nieuwe HTC One te bemachtigen.”

Dat is zeer goed nieuws voor HTC, dat de laatste anderhalf jaar de verkoopcijfers alleen maar zag dalen. Maar het verkoopsucces van het nieuwe vlaggenschip, dat ook door de reviewer van All About Phones zeer goed is ontvangen, kan weleens van korte duur zijn. Om te beginnen heeft HTC de grootste moeite om de vraag bij te benen. Er wordt verwacht dat het Taiwanese bedrijf in april niet meer dan 300.000 exemplaren kan produceren.

Probleem twee is de Samsung Galaxy S4, die er al snel aankomt. HTC heeft kosten noch moeite gespaard om deze belangrijkste concurrent voor te blijven, maar door productieproblemen – waar Samsung geen last van heeft – haalt de Koreaanse producent de Taiwanese concurrent nu al bijna in. En dan heeft de smartphoneklant die een nieuwe mobiel zoekt, ineens niet één, maar twee topmodellen om uit te kiezen.

Probleem drie is de Sony Xperia Z, die ook flink populair blijkt, waarmee Sony net als HTC een gooi doet naar de positie van derde smartphoneproducent na Apple en Samsung.

En probleem vier is de iPhone 5S, of 6, die ergens in de zomer wellicht wordt gelanceerd. Waar de eerste geruchten nu al de ronde over doen. Kortom, HTC lijkt succes te boeken met de HTC One, maar door omstandigheden en felle concurrentie zou de Taiwanese producent zelfs met dit beste topmodel sinds tijden het pleit kunnen verliezen.

Bron: BGR

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Eddddd -

    Je kunt het ook andersom stellen. Waarom een Galaxy kopen wanneer je binnenkort over een 'One' kunt beschikken…. Of direct een Xperia Z kunt kopen. Misschien dat juist Samsung de concurrentie sterker gaat voelen….

    1. Danijel -

      Binnenkort is een relatief begrip, als jij je abonnement kunt verlengen is het zonde van het geld om drie maanden daarmee te wachten. Dus dan kies je voor het alternatief.

      1. Eddddd -

        Vaak zijn de abonnementen van twee jaar oud voordeliger dan degenen die momenteel worden aangeboden. Zoveel verlies je er dus niet op. Daarnaast worden deze toestellen na een paar maanden vanzelf voordeliger en dus de aanbiedingen beter (mits ze dan inmiddels ruim voorhanden zijn 🙂 ).

      2. Danijel -

        Je laat nog steeds geld liggen omdat je niet gelijk je abonnement verlengt. Oftewel weggegooid geld 🙂

      3. Eddddd -

        Leg uit? Wanneer je omzet naar een abo dat meer kost dan die je twee jaar geleden afsloot, waar laat je dan geld liggen?

      4. Danijel -

        Als jij je abonnement kunt verlegen en daarmee wacht op een nieuw toestel, dan betekent dat dat je jouw einddatum van jouw nieuwe contract een paar maanden opschuift (de maanden dat je wacht op je nieuwe telefoon) zonder dat je een nieuwe telefoon hebt. Oftewel, als ik drie maanden wacht nadat mn abo is afgelopen, dan loop ik drie maanden rond met een oude mobiel terwijl ik een nieuwe had kunnen krijgen en ik dus nog steeds betaal voor mijn oude telefoon.

      5. Markx1 -

        Ik moet toch even reageren op deze discussie. Volgens mij denkt danijel alleen in de vorm van lease abo`s en over torenhoge iphone abo`s. Alleen dan heb je een klein beetje gelijk. Verder sluit ik me volledig aan bij Edddd. Het laatste jaar worden er meer steeds meer losse telefoons gekocht en gaan mensen lekker door op hun oude abotje. En ook steeds meer sim only abo`s worden er afgesloten in combinatie met een los aangeschaft toestel. Verder wil ik nogmaals de tip meegeven aan AAP, om niet altijd je gelijk te halen.. omdat jullie een telefoon site in de lucht houden weten jullie het echt niet beter.. weet niet uit welk bouwjaar je komt maar ik zit al 25 jaar in de telefonie.

      6. Danijel -

        Door te schemeren met je ervaring win je bij mij echt geen punten in deze discussie en wederom gooi je deze discussie in te prullenmand door op de persoon te spelen ipv met argumenten te komen. Ik wil je dan ook opnieuw vragen om je te beperken tot argumenten en niet op de persoon/site als de redenering van een onderwerp je niet zint.

        Als ik de GFK-cijfers van januari 2013 erbij pak dan is 32 procent losverkoop en 43% abo verkoop en de rest prepaid. Prepaid tellen we even voor het gemak in deze discussie niet mee. Het is inderdaad zo dat losverkoop langzaam maar zeker groeit maar de waarde van de markt qua omzet ligt voor het over grote deel bij abonnementenverkoop. Jij als oude rot in het vak, klaarblijkelijk, zal ook wel weten dat providers en fabrikanten liever gesubsidieerde toestellen verkopen dan losse toestellen.

        Feit blijft dat je blijft betalen voor je oude telefoon terwijl je een nieuwe telefoon kunt krijgen als je abo verloren is. Daar heeft in mijn optiek de losverkoop verder weinig mee te maken.

      7. Markx1 -

        Dat de omzet uit de abo`s komt snap ik, en dat telco`s dit proberen te verkopen inplaats van los is ook niet moeilijk te snappen. De fabrikanten maakt het weinig uit of er wel of geen abo aan vast zit.. als er maar aantallen de deur uit gaan. Het zijn de telco`s die de boel verzieken.. Veel geld opstrijken iedere maand, en de onhafhangkelijke winkels de toestellen laten voorschieten, en steeds magere bonussen uitkeren… regeltjes aanscherpen en om de grootste flauwekul de aansluiting afkeuren.. en zelfs klanten bij je weg kapen. Maar daar gaat deze discussie niet over!! Wat Ed bedoeld is dat als je twee of drie maandjes wacht, je echt geen verlies lijdt. En dit is ook zo in 90% van de gevallen. Het grote deel van je maandelijkse kosten verbel,sms, en verinternet je toch. Je kan jezelf weer wel aangesproken voelen, en met mooie geformullerde woorden komen.. het feit blijft dat jullie altijd je gelijk willen halen.

      8. Danijel -

        Je redenering klopt niet op dit punt: "Het grote deel van je maandelijkse kosten verbel,sms, en verinternet je toch". De prijs die je namelijk daarvoor betaald is de prijs inclusief het afkopen van een toestel en dus niet de simonly prijs. Oftewel, je betaalt meer voor je abonnement terwijl je alleen maar belt, sms't en internet.

        Je houd hierin geen rekening mee met de afkoopprijs van het toestel die in de bundel verwerkt zit en je hier voor door blijft betalen ondanks dat je je telefoon al hebt afbetaald maar zelf nog niet wilt verlengen omdat je op een toestel zit te wachten. Das dus mijn hele punt 🙂

      9. Eddddd -

        Aha, op die manier. Dat klopt, alleen wanneer die nieuwe abonnement duurder is wordt dat effect teniet gedaan. Je betaalt nog wel voor het toestel (want dit zit in het maandbedrag), maar je geniet ook van de oude prijzen.
        Ik zou dan simpelweg omzetten naar sim-only. Dan ben je van die 'toestelpremie' af die in je normale abonnement zit en hoef je niet direct iets nieuws te bestellen. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om je contract om te zetten naar een sim-only zonder minimaal een jaar vast te zitten. Lijkt me wel?
        Uiteindelijk hangt het mede af van je abonnement. Is die inderdaad goedkoper dan huidige abonnement, dan maakt het niet veel uit. Is de prijs voor de door jou gewenste abonnement ongeveer hetzelfde, dan wil je inderdaad snel omzetten, aangezien de premie voor een toestel in je maandbedrag zit verdisconteerd. Vat ik het zo goed samen?

        Ik ga zelf binnenkort om naar een sim-only, dan heb ik zelf alle keuzevrijheid en flexibiliteit. (zit nog een paar maand vast aan mijn huidig contract, die ik wel om heb laten zetten naar RED).

      10. Danijel -

        Ja idd. Geen idee, ik zou ook denken dat het inderdaad moet kunnen aangezien je contracts vrij bent. Maar die slimme vogels zullen vast wel een regeltje hebben dat je dan perse moet verlengen 🙁

      11. Markx1 -

        Sorry hoor.. beter lezen danijel.. Ik zeg toch ook het grote deel.. snap dat er een stukje aflossing inzit.
        Maar niet alle mensen nemen een iphone of een 500€ plus toestel.
        Er valt van beide wat te zeggen, maar jou idee vind ik ook niet volledig waar. iedereen zijn situatie is anders. En als ik 3 keer, en pak maar even een gemiddelde 15€ van mijn maandbedrag aan aflossing betaal.. vind ik die 45€ wel waard om dan 3 maanden later een toestel aan mijn zin te hebben, dan me druk oer die 45€ euro maken.

      12. Markx1 -

        Je vat het goed samen, maar alleen zijn de nieuwe voorwaarden ieder jaar 9 van de tien keer niet intressanter. Het allebest op dit moment is een simponly nemen, telfort of zo.. goed kpn netwerk, en de klantenservice is eindelijk ook wat beter aan het worden, en dan gewoon je toestel los kopen.. dit is dan even een uitgave, maar aan het eind van de rit het goedkoopst. Zelf koop ik 3 a 4 keer per jaar een nieuwe, en heb simonly. Zorg dat je toestel netjes blijft en dan krijg je er ook nog wat voor terug, beetje bijleggen en voila. Maar dit is voor iedereen anders.. de een kan twee jaar op zijn toestel veliefd blijven en de ander niet.. ook financieel moet het mogelijk zijn uiteraard.

  2. Danijel -

    Nu nog zien uit te leveren.. T is overigens ook een slechte zaak als het toestel 3 maanden lang niet verkrijgbaar is. Dan stappen mensen over op de concurrent..

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via