Hyves gaat samenwerking aan met Sony Ericsson

Sony Ericsson en Hyves hebben vandaag tijdens een PR-event in Amsterdam bekendgemaakt dat ze samen gaan werken. Sony Ericsson zal voortaan op bijna al zijn telefoons die in Nederland verkocht gaan worden de Hyves-applicatie mee gaan leveren.

Sony Ericsson C903 Hyves

Sony Ericsson en Hyves hebben elkaar helemaal gevonden en om dat te vieren hebben de twee bedrijven een samenwerkingsovereenkomst getekend. Zo zal Sony Ericsson ervoor gaan zorgen dat alle mobieltjes die vanaf volgende week verkocht gaan worden standaard voorzien zijn van de Hyves-applicatie. Sony Ericsson wil zich dan ook meer gaan toeleggen op entertainment en communicatie. Dit alles valt binnen het ‘Entertainment Unlimited’-programma van Sony Ericsson dat met de lancering van de Satio werd ingeluid. Sony Ericsson heeft voor Hyves gekozen omdat de site de grootste social networkingsite is in Nederland. Daarnaast biedt Hyves zijn applicatie op cross-platforms aan waardoor Sony Ericsson in de gelegenheid is om al zijn toestellen te voorzien van de Hyves-app. De twee partijen lieten aan All About Phones weten dat we de applicatie zowel op de Windows Mobile-toestellen van Sony Ericsson kunnen gaan verwachten, als op de Symbian- en Android-telefoons van de producent. De applicatie zal eerst op de java-gebaseerde Sony Ericsson-telefoons gaan komen, te weten de C905, C903 en W995. Deze toestellen zullen vanaf begin volgende week verkocht gaan worden met de Hyves-applicatie.

Sony Ericsson C905 Hyves

 

Sony Ericsson C905 Hyves

 

Sony Ericsson C905 Hyves

 

Hyves-onderzoek naar internetten in Nederland

Hyves onderzoek

Hyves heeft ook een onderzoek laten uitvoeren onder duizend bezoekers van de eigen site. Sommige resultaten hiervan waren best opmerkelijk te noemen en tijdens de presentatie kwam dan ook vooral naar voren dat mensen overal willen kunnen internetten en dan vooral natuurlijk Hyves’en. Zo wist Hyves te vertellen dat ongeveer 49% van zijn bezoekers onder de 35 jaar toegang heeft tot internet op zijn mobiel en meestal is dat via een flatfee-abonnement. Hierdoor kunnen consumenten constant online zijn en daar wil Hyves samen met Sony Ericsson natuurlijk handig op inspringen. Hyves wist daarnaast te melden dat inmiddels 52% van de Nederlandse bevolking een Hyves-account heeft.

Online gebruikers besteden de meeste online tijd aan social networking-sites vooral omdat de communicatie met vrienden en kennissen volgens het onderzoek van Hyves erg belangrijk is. Daarnaast meldde Hyves dat mensen het meest internetten als ze aan het wachten zijn op iets. Hyves wil dat gegeven gebruiken door de Hyves-applicatie op mobieltjes te krijgen zodat mensen in die dode minuten even snel op Hyves gaan en hun status updaten. Overigens zal Hyves zijn dienst ook gaan uitbreiden naar festivals waarop een ‘Spotpicker’ zal worden geplaatst. Dankzij dit scherm kunnen gebruikers zogenaamde ‘WWW’-updates naar de spot versturen die vervolgens op het scherm getoverd zullen worden. Hyvers zullen ook de mogelijkheid krijgen om foto’s van het event te uploaden naar hun Hyves die vervolgens weer op het scherm tijdens het event worden geprojecteerd.

Hyves onderzoek

 

Hyves onderzoek

 

Hyves onderzoek

 

Sony Ericsson ontwikkelt zich in een rap tempo

Wouter Boender

Sony Ericsson is sinds de aankondiging in Londen een geheel nieuwe weg ingeslagen. De producent wil meer de nadruk gaan leggen op entertainment en natuurlijk communicatie. Opvallend is dat Sony Ericsson aan All About Phones bevestigd heeft dat het zijn grote Cyber-shot- en Walkman-merknaam niet meer gaat gebruiken voor de high-end markt maar puur voor de mid-range en low-end omdat de merken volgens de producent een andere doelgroep aanspreken. Daarnaast wist Wouter Boender, product marketing manager bij Sony Ericsson, ook aan All About Phones te melden dat de fabrikant binnenkort zijn eerste DLNA-toestel zal gaan introduceren. Volgens Boender ziet Sony Ericsson een interactieve huiskamer voor zich waarbij er gemakkelijk gecommuniceerd kan worden tussen de tv, PlayStation 3, PSP etc. en de telefoon met behulp van DLNA. Boender liet ook weten dat de applicatiewinkel van Sony Ericsson cross-platform gaat en dat we die zowel op Symbian Foundation als op Windows Mobile kunnen gaan verwachten.

Tot slot liet Boender aan ons weten dat de producent streeft naar meer interactie met de klant door de nieuwe applicatiewinkel en deze nieuwe Hyves-samenwerking. Daarnaast zal Sony Ericsson in de komende campagne uitdragen dat communicatie en entertainment prima samengaan. De nieuwe samenwerking is daar een uitstekend voorbeeld van.

Sony Ericsson pr-event

 

Sony Ericsson pr-event

 

Sony Ericsson pr-event

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. v-power -

    Vreemd dat ze er nu pas mee komen terwijl het al 1 à 2 weken wordt gedaan.

    Ik heb de hyves applicatie (JAVA) trouwens al geprobeerd op mijn HTC en het werkt wel lekker. Vind het alleen jammer dat je geen reacties kunt zien/plaatsen op foto's.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via