i-wood wint de Broos van Erp prijs

De Nederlandse startup i-wood heeft de Broos van Erp prijs 2008 gewonnen voor hun advertentiesysteem op de mobiele telefoon. De bijbehorende 50.000 euro gaan naar het milieu.

Het bedrijf i-wood krijgt de prijs voor een systeem waarbij gebruikers van een mobiele telefoon kleine advertenties te zien krijgen in ruil voor een korting of een dienst. “Wat we hebben is een bannersysteem op de mobiele telefoon”, zegt directeur Huib Kloosterhuis tegenover Webwereld. “Iedere keer als je op je telefoon kijkt, zie je een advertentie.” De klant tekent voor de reclame en krijgt vervolgens wisselende advertenties aangeleverd in het hoofdscherm van de mobiele telefoon. Een klant kan interesse tonen door op een banner te klikken.

“Overal wordt je doodgegooid door banners, maar nu krijg je reclame als je dat wilt en op zaken die op jou van toepassing zijn”, betoogt Kloosterhuis. “We leveren dus permissionbased advertising.” i-wood heeft volgens eigen zeggen een succesvolle proef gedraaid met apothekers. Kloosterhuis: “Zij krijgen gratis mobiel internet van Vodafone in ruil voor advertenties, waarbij ook informatie over medicijnen wordt verstrekt.” Wanneer de advertenties worden uitgeschakeld, stijgen de abonnementskosten.
Klik Hier!

De onderneming verwacht het advertentiesysteem later dit jaar voor het brede publiek beschikbaar te stellen. De kortingspercentage wordt bepaald door de winkel die de telefoon levert.
Broos van Erp

Broos van Erp prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan succesvolle startups in het midden- en kleinbedrijf. Voorwaarde is dat de onderneming “op de meest innovatieve en effectieve wijze gebruik heeft gemaakt van een ICT-, e-business-, of internettoepassing.” De prijs is vernoemd naar het in 1997 overleden VVD-kamerlid Broos van Erp. Hij maakte zich sterk voor het gebruik van ICT en voor vermindering van administratieve lasten voor ondernemers.

Aan de prijs zit een geldbedrag van 50.000 euro gekoppeld. i-wood wil dat geld gebruiken om een begin te maken met het verbeteren van het milieu. “Voor iedere adverteerder die we krijgen planten we een boom. Daarom heten we ook i-wood”, zegt Kloosterhuis. “Dat lijkt me heel wat gezonder dan de vier centimeter folders die ik iedere week weer in mijn brievenbus krijg.”

iwood 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via