'iOS twee keer zoveel gebruikt voor internet dan Android in de VS'

Statistieken van Quantcast geven aan dat de iPhone in de VS nog ruim twee keer zoveel gebruikt wordt om mee te internetten dan Android-apparaten. Hiermee is Android misschien toch niet zo goed bezig als eerst leek.

Eind maart zagen we een grafiekje dat liet zien dat het marktaandeel in mobiel internet van iOS en Android nog maar een paar procent scheelt, wat waarschijnlijk zou betekenen dat Google’s platform dat van Apple inmiddels voorbijgestreefd is. Niets is minder waar, als we Quantcast mogen geloven. Net als Admob, waar de eerdere grafiek vandaan kwam, bracht Quantcast het gebruik van telefoons om on-the-go te internetten in kaart. De overeenkomst tussen de twee plaatjes is dat Android flink groeit en iOS zijn top gehad heeft, maar daar houdt het ook meteen op. Volgens de grafiek van Quantcast wordt met iPhones namelijk nog ruim twee keer zoveel geïnternet als met Android-devices. Opvallend is overigens wel dat de iPhone door beide bedrijven op een marktaandeel van 50% geschat wordt, terwijl Android door Admob rond de 50% geschat wordt en Quantcast het systeem maar 25% marktaandeel toekent.

En de iPad dan? Die draait toch ook op iOS? Dat klopt, maar volgens Engadget zijn de cijfers van de iPad niet meegenomen in het grafiekje en gaat het dus alleen om de iPod Touch en de iPhone, zoals dat ook was in maart. Wat wel opgemerkt moet worden is dat het gebruik van applicaties die internet gebruiken er niet in zit, maar dat kan nooit de helft schelen voor Android. De verschillen zitten waarschijnlijk in het medium waar de statistieken uit worden gehaald, waarbij de waarheid ongetwijfeld in het midden zal liggen.

Mobile Web consumption N-amerika Quantcast

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via