iPhone 3G verkoopt beter dan zijn oudere broer tot nu toe

Van de nieuwe versie van de iPhone 3G zijn inmiddels meer exemplaren verkocht dan van zijn voorloper. Michael Arrington beweert dat namelijk op zijn blog.

Dat zegt althans de doorgaans goed ingevoerde tecnologieblogger Michael Arrington. Van de nieuwe telefoon, die in tegenstelling tot zijn voorganger in tientallen landen verkrijgbaar is en beschikt over een mobiele breedbandverbinding, zouden sinds de introductie op 11 juli zo’n zes miljoen exemplaren over de toonbank zijn gegaan. Dat zijn evenveel als van de eerste generatie in een heel jaar. Volgens Arrington is de productie van Foxconn, dat is het bedrijf dat de iPhone produceert, nog steeds torenhoog en ligt die rond de 800.000 stuks per week. De website van Businessweek kan dit onderschrijven en volgens hun ligt de huidige productie op 150.000 stuks per dag. De doelstelling van Apple om volgend jaar ongeveer 40 miljoen stuks te verkopen ligt dan ook op schema.

T-Mobile heeft een onderzoek gedaan naar de kopers van de iPhone 3G in Nederland en kwam dan ook met een paar leuke feiten. Zo gaat de voorkeur van de meeste klanten van T-Mobile die hebben gekozen voor een iPhone uit naar een zwarte versie met 16 GB. De meeste T-Mobile klanten die kiezen voor een iPhone zijn tussen de 25-39 jaar (49%). Daarna zijn de jongeren (18-24 jaar) de grootste groep (26%) iPhone gebruikers. Het abonnement met 150 belminuten en smsjes is het meest populaire, gevolgd door de ‘300’ variant van het abonnement. Zakelijke bellers kiezen bijna drie keer zo vaak voor de 500 variant van het abonnement dan particuliere klanten (25% vs. 9%). Meer dan 10% van alle iPhone gebruikers zijn zakelijke klanten.

medium_2781950248_1fd74540b6_o 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via