iPhone kan niet wortelen bij zakelijke gebruikers

Uit een onderzoek van de New York Times blijkt dat de iPhone vooral privé wordt gebruikt en niet of nauwelijks binnen bedrijven. Hiermee is de doelstelling van Apple nog erg ver weg aangezien het bedrijf zich tot doel had gesteld om Windows Mobile uit de zakelijke kringen weg te dringen.

iPhone exchange

Uit een onderzoek van The New York Times onder 600 gebruikers blijkt dat bijna driekwart van de gebruikers met een iPhone het toestel vooral privé gebruikt en dan voornamelijk voor multimediadoeleinden zoals gamen en video’s bekijken. Daarentegen heeft ongeveer de helft van de gebruikers met een HTC, BlackBerry of een Nokia zijn toestel gekocht om voor zakelijke doeleinden te gebruiken en hierdoor haalt Apple zijn doelstelling vooralsnog niet. De onderzoekers benadrukken wel dat de iPhone het op het gebied van multimedia wel erg goed doet en hierdoor zijn concurrentie een stapje vooruit is. Echter loopt Apple wel een groot marktaandeel en omzet mis doordat ze de zakelijke markt nog onvoldoende kunnen bereiken.

Uit een ander onderzoek blijkt ook dat een gemiddelde iPhone-applicatie slechts drie uur meegaat. Applicaties voor de iPhone worden gemiddeld 9,6 minuten per sessie gebruikt en worden 19,9 keer aangeklikt voordat gebruikers ze links laten liggen. Vooral de gratis applicaties moeten het ontgelden op een iPhone, dit probleem zou op te lossen zijn door meer betaalde apps aan te bieden die iets langer meegaan. Onbekend is nog hoe Apple het tij wil gaan keren en bedrijven voor zich wil gaan winnen. Naar verwachting zal de producent meer de nadruk gaan leggen op de veiligheid van het OS.

Bron: New York Times

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via