iPhone-lancering is 'cultureel evenement' en trekt sponsors

De eerste twee dames in de rij voor de nieuwe iPhone 4S voor de belangrijkste Apple Store in New York stonden daar letterlijk niet voor niets. Achttien dagen lang hebben ze voor de deur gekampeerd. Daarvoor werden ze betaald door een elektronicaketen, die hierin een mooie mogelijkheid zag om gratis mee te liften met het Apple-evenement.

iPhone wachters

Iedereen kent de taferelen van mensen die dagenlang voor de deur van Apple Stores kamperen om maar de eerste te zijn die een nieuwe iPhone mee naar huis kan nemen. In Amerika wordt daar al een tijdlang door andere bedrijven een slaatje uit geslagen. Elektronica-winkelketen Gazelle heeft dit jaar twee jongedames gesponsord om het drie weken lang voor de deur van de Apple Store vol te houden. Die zijn dus voor de deur van de winkel gezet zodra Apple het nieuwe toestel had gepresenteerd.

De dames ontbrak het aan weinig, daar zorgde hun sponsor wel voor. Ze kregen een tent, stoelen, slaapzakken, truien en snacks. In de laatste vijf dagen kregen ze een hulpje toegewezen dat eten voor ze haalde, of hun telefoon even ging opladen. Het bedrijf betaalde ook enkele huurauto’s. Die werden bij de winkel geparkeerd, zodat de dames af en toe een tukje konden doen.

Ze hielden er een gratis iPhone 4S aan over en nog wat leuke dingen.

Gazelle meldt dat het bedrijf het sponsoren van de eerste iPhoneklanten ziet als een nieuwe vorm van marketing. En ze vinden het erg leuk. ”Een iPhone-lancering is meer dan de lancering van een product, het is een cultureel evenement”, zegt een woordvoerster van het bedrijf. ”Er komt aardig wat pers op af en wij worden daarbij genoemd.”

Aangezien Gazelle gebruikte iPhones verkoopt, is dat lucratief voor het bedrijf.

Bron: Mashable

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via