Israëlisch restaurant geeft geld terug aan niet-bellers

Als je in een restaurant bent, ben je daar om te eten en te praten met je gezelschap. Niet om in je smartphone te duiken om allerlei updates, mails, facebookberichten en wat al niet te checken. Dat vindt althans een Israelische restauranteigenaar, die zijn klanten de helft van de rekening kwijtscheldt als ze hun smartphone in hun zak laten zitten tijdens het eten.

Eten

Alle smartphone-eigenaren kennen het wel: zodra je even niets te doen hebt, wordt de telefoon als vanzelf te voorschijn gehaald om te kijken of er iets is gebeurd. Of er al iemand heeft gemaild, of heeft gereageerd op je facebookfoto. Daar wil Jawdat Ibrahim in zijn restaurant een eind aan maken. Door een beloning in het vooruitzicht te stellen aan al zijn klanten die dat niet doen. En de tijd nemen om te eten, in plaats van hun smartphone te bekijken.

Ibrahim ergert zich wild aan getrouwde stellen die niets anders doen dan naar hun telefoon staren in zijn restaurant, waar ze voor elkaars gezelschap zouden moeten zijn. En het eten mag ook wel wat meer aandacht krijgen, vindt de restaurateur. Sommige smartphoneverslaafden laten dat doodleuk koud worden omdat ze naar hun telefoon zitten te kijken.

Ook vrienden die in elkaars gezelschap zitten te eten, zitten vaak meer naar hun telefoon te staren dan met elkaar te praten. In zijn restaurant net buiten Jeruzalem heeft hij dus niet verboden om smartphones aan te zetten, maar probeert hij op een positieve manier de aandacht van de apparaten af te leiden. Met een goedkoop etentje in het vooruitzicht, want hij schrapt de helft van de bon voor iedereen die erin is geslaagd niet toe te geven aan zijn smartphoneverslaving. Eerst probeerde hij zijn klanten hun telefoons bij de deur in te laten leveren, later probeerde hij zijn klanten zover te krijgen dat ze het apparaat in de trilstand zetten. Maar dat werkte niet. Misschien een goedkopere rekening wel, hoopt Ibrahim.

Bron: Ubergizmo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via