Klachten bel-me-niet-register stromen binnen

Het bel-me-niet-register dat volgens de consumentenbond het beste product van het jaar is, wordt door sommige bedrijven niet gebruikt. Gevolg is dat er wekelijks 250 klachten over binnenkomen.

Callcenter

De telecomwaakhond OPTA bevestigd dat er inderdaad wekelijks rond de 250 klachten binnen komen over het register. De consumenten die zich hebben aangemeld bij dit register mogen door bedrijven en callcenters niet meer gebeld worden met verkoopdoeleinden.

De OPTA mag aan de bedrijven die zich niet houden aan het register een boete onder dwangsom opleggen om zo bedrijven te dwingen zich er aan te houden. Ook kan de telecomwaakhond per overtreding een maximale boete opleggen van 450.00 euro.
Voordat er boetes uitgedeeld kunnen worden moet er eerst per klacht onderzoek gedaan worden, omdat callcenters en bedrijven verplicht zijn om één keer per vier weken hun bel-me-niet-register te vernieuwen. Als mensen dus op 15 maart zich opgeven in het register, kan het zo zijn dat de callcenters pas op 10 april hun bestand gaat vernieuwen, waardoor ze je nog tot en met 9 april kunnen bellen.

De klachten zijn erg belangrijk voor de OPTA aangezien ze anders geen straffen op kunnen leggen aan bedrijven die zich niet aan het register houden. Woordvoerder Cynthia Heijne van de OPTA geeft dan ook aan dat mensen vooral hun klachten moeten blijven melden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. greet -

    Wat een geldklopperij weer dat bel me niet.Als je zo je boterham moet verdienen is heel erg lullig, kost handenvol geld…
    Info filter was prima, en kostte niks, wat een gedoe weer!

  2. frederik -

    Leuk bedacht….:Y

    Werkt voor geen meter….:(

    De termijn tussen opgeven voor het bel-me-niet-register, en de verwerking hiervan duurt veeeeel te lang!:X

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via