Klanten BelCompany bepalen bonussen medewerkers

BelCompany heeft een nieuw bonussysteem geïntroduceerd voor haar medewerkers die op basis van klanten beoordeling tot stand komt. Klanten van de keten kunnen middels een website hun ervaring delen over een filiaal.

BelCompany heeft middels een persbericht aangekondigd dat het een nieuwe manier gevonden heeft om haar klanten beter te bedienen in haar winkels. De grootste telecomketen van Nederland heeft een nieuwe website gelanceerd waarmee klanten een filiaal van de keten kunnen beoordelen waar ze hun product hebben gekocht. De beoordeling weegt vervolgens mee in de prestaties van het filiaal en is daarom ook direct van invloed op de bonussen die de medewerkers van dat filiaal krijgen als gevolg van goede verkoopprestaties. De totaalscore van elke winkel wordt vervolgens als beloningsfactor verwerkt in de beloning van de winkelmedewerkers. BelCompany neemt deze stap om de klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen, aldus Paul Vreeburg, algemeen directeur van BelCompany.

“Een tevreden klant heeft bij ons altijd de hoogste prioriteit. We zijn al een tijdje aan het kijken hoe we dit kunnen laten meetellen in de beloning van onze winkelmedewerkers. Ik ben heel blij dat wij de mening van onze honderdduizenden klanten nu ook daadwerkelijk kunnen gebruiken bij het beoordelen van onze medewerkers. We hopen dat we hiermee de dienstverlening aan onze klanten verder kunnen verbeteren en dat de klanttevredenheid in de komende jaren naar een nog hoger niveau stijgt.”

BelCompany is volgens eigen zeggen de eerste keten die een dergelijke aanpak hanteert waarbij klanten direct invloed hebben op de inkomsten van medewerkers die hun geholpen hebben. BelCompany wil middels de website ook waardevolle informatie achterhalen over meningen van klanten over diens bedrijf. Zo kunnen direct filialen aangemerkt worden die slecht presteren en niet klantvriendelijk genoeg zijn. BelCompany heeft voorafgaand aan deze introductie drie maanden lang een test gedaan onder een select aantal filialen en dit beviel klaarblijkelijk goed waarna een landelijke introductie is ingezet. Klanten kunnen ook prestaties van een filiaal via de website zien zodat ze zelf kunnen beoordelen door welk filiaal ze het best geholpen kunnen worden.

BelCompany medewerker

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. abco -

    Jammer dat ze bonussen nodig hebben, om je te helpen.
    Als ze dat niet zouden krijgen zouden ze je niet meer goed helpen? Jammer is dat.

    Klachten kan ik wel goed kwijt bij KPN Winkels hoor. Primafoon bestaat niet meer 🙂

  2. gast bart -

    @gast henk, uhm vraag me wel af waarom juist de service bij veel andere winkels zeer te kort schiet. Ben al jaren klant bij belcompany en is altijd al goed geweest. Wel eens. Geprobeerd bij andere ketens, zoals t 4 télécom, primafoon, the phone house. Probeer daar maar eens met je klacht te komen, of zelfs als je daar iets koopt echt product informatie te krijgen. Ondanks de zogenaamde bonus die de andere ketens al jaren hebben, zullen de medewerkers wel amper iets extra verdienen.

  3. Henk -

    Lachen dit verhaal waarin Belcompany probeert het braafste jongetje uit te hangen. Voor de volledigheid hadden ze moeten vermelden dat de andere grote telecomretailer al jaren met dit systeem werkt. Gelukkig heeft Belcompany ook het licht gezien dat je met service verlenen ook klanten kunt bedienen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via