Klanten BelCompany bepalen bonussen medewerkers

BelCompany heeft een nieuw bonussysteem geïntroduceerd voor haar medewerkers die op basis van klanten beoordeling tot stand komt. Klanten van de keten kunnen middels een website hun ervaring delen over een filiaal.

BelCompany heeft middels een persbericht aangekondigd dat het een nieuwe manier gevonden heeft om haar klanten beter te bedienen in haar winkels. De grootste telecomketen van Nederland heeft een nieuwe website gelanceerd waarmee klanten een filiaal van de keten kunnen beoordelen waar ze hun product hebben gekocht. De beoordeling weegt vervolgens mee in de prestaties van het filiaal en is daarom ook direct van invloed op de bonussen die de medewerkers van dat filiaal krijgen als gevolg van goede verkoopprestaties. De totaalscore van elke winkel wordt vervolgens als beloningsfactor verwerkt in de beloning van de winkelmedewerkers. BelCompany neemt deze stap om de klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen, aldus Paul Vreeburg, algemeen directeur van BelCompany.

“Een tevreden klant heeft bij ons altijd de hoogste prioriteit. We zijn al een tijdje aan het kijken hoe we dit kunnen laten meetellen in de beloning van onze winkelmedewerkers. Ik ben heel blij dat wij de mening van onze honderdduizenden klanten nu ook daadwerkelijk kunnen gebruiken bij het beoordelen van onze medewerkers. We hopen dat we hiermee de dienstverlening aan onze klanten verder kunnen verbeteren en dat de klanttevredenheid in de komende jaren naar een nog hoger niveau stijgt.”

BelCompany is volgens eigen zeggen de eerste keten die een dergelijke aanpak hanteert waarbij klanten direct invloed hebben op de inkomsten van medewerkers die hun geholpen hebben. BelCompany wil middels de website ook waardevolle informatie achterhalen over meningen van klanten over diens bedrijf. Zo kunnen direct filialen aangemerkt worden die slecht presteren en niet klantvriendelijk genoeg zijn. BelCompany heeft voorafgaand aan deze introductie drie maanden lang een test gedaan onder een select aantal filialen en dit beviel klaarblijkelijk goed waarna een landelijke introductie is ingezet. Klanten kunnen ook prestaties van een filiaal via de website zien zodat ze zelf kunnen beoordelen door welk filiaal ze het best geholpen kunnen worden.

BelCompany medewerker

 

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters