Klanten Vodafone richten protestgroep op genaamd Swas

Klanten van Vodafone kunnen sinds begin mei hun rekening en mobiele verbruik niet meer op internet inzien. Daardoor worden hun bundels eerder overschreden. Klanten zijn hier boos over en hebben de protestgroep Swas opgericht.

De initiatiefnemer voor de protestgroep liet dinsdag aan ZDNet.nl weten dat de groep met terugwerkende kracht een directe ontbinding van het contract eist. Ook eist Swas dat Vodafone “onterecht afgeschreven gelden” terugstort op de rekening van de klant. Vodafone erkent in een reactie dat klanten al bijna drie maanden hun verbruik en rekeningen niet meer kunnen inzien. Volgens een woordvoerder komt dat doordat het telecombedrijf over is gegaan naar een ander klantenregistratiesysteem.

Volgens de zegsvrouw is Vodafone druk bezig met het omzetten van alle gegevens. Alle gegevens blijven volgens haar bewaard, alleen is inzage niet mogelijk. Het telecombedrijf hoopt dat de gegevens uiterlijk volgende week weer beschikbaar zijn. Vodafone wil nog niets kwijt over een eventuele compensatie. “Op zich lijden mensen hierdoor geen schade”, zo zegt de woordvoerster tegen ZDNet.nl. “Het is wel superonhandig.”

Swas hoopt dat Vodafone tot een compromis komt met gedupeerde klanten. Als dat niet lukt dreigt de protestgroep met juridische stappen. Vodafone heeft bijna 4,4 miljoen klanten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via