Klantenbestand Tele2 blijft stijgen

Provider Tele2 krijgt in Nederland steeds meer gebruikers. Toch loopt de winst van het bedrijf terug, al is daarvoor wel een logische verklaring.

Tele2 4G dekking

Tele2 is in Nederland namelijk druk met het uitrollen van een eigen 4G-netwerk. De Zweedse provider maakt momenteel nog gebruik van het netwerk van T-Mobile, maar het is dus de bedoeling dat het straks helemaal op eigen benen staat. En zoiets kost natuurlijk veel geld.

Het positieve voor de provider is dus dat steeds meer mensen klant zijn bij Tele2. Inmiddels heeft het bedrijf 841 duizend gebruikers: 7 duizend meer dan in de eerste kwartaal van dit jaar. Dit laat het bedrijf weten bij de presentatie van de halfjaarcijfers (PDF).

Het bedrijf maakt ondertussen ook nog winst, maar deze daalt wel. De brutowinst halveerde nagenoeg tot 15,7 miljoen euro. Naast de investeringen in het eigen netwerk, zorgt ook de toename van dataverbruik voor minder winst bij Tele2. De omzet van het bedrijf bedraagt 708 miljoen euro, wat een groei is van 2 procent.

Het 4G-netwerk van Tele2 is vooralsnog beperkt beschikbaar voor bestaande klanten van het bedrijf. Het netwerk heeft vooral dekking in de Randstad, maar in andere delen van Nederland nog niet in grote mate. Uiterlijk in maart 2016 moet het netwerk landelijke dekking hebben.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Smartphone batterij langer bruikbaar door verlagen processor snelheid

Deze smartphonemakers maken je toestel niet langzamer via updates lees verder

Samsung logo

Zeven dingen die je nog niet wist over Samsung lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters