Bij KLM inchecken via Facebook Messenger

Facebook is al een tijd bezig met een zakelijk platform voor Facebook Messenger te ontwikkelen. Vandaag lijkt dit platform een van zijn eerste toepassingen te krijgen.

Zakelijk platform

Waarom zou je Messenger willen gebruiken voor andere doeleinden dan chatten met iemand. Dat is een logische vraag, waarop ze bij Facebook een simpel antwoord hebben: “Waarom zou ik bij elk bedrijf een aparte account willen aanmaken, als je alles kunt onderbrengen bij Facebook?”. En zo is het idee om een zakelijk platform dat extra functionaliteit aan Facebook Messenger toevoegt te ontwikkelen ‘geboren’.

Inchecken via Facebook Messenger

Bij KLM inchecken via Facebook Messenger applicatieKLM is de eerste vliegmaatschappij die gebruik zal maken van het zakelijke platform voor Facebook Messenger. Wanneer je nu een ticket boekt bij de vliegmaatschappij, krijg je op het einde de mogelijkheid je boekingsbevestiging te ontvangen via Facebook Messenger. Eenmaal je de nodige gegevens hebt ingevuld, krijg je een berichtje in Messenger met daarin je instapkaart. Wanneer je een vraag hebt over je boeking kun je deze direct via Messenger stellen. De mensen achter de helpdeks bij KLM kunnen je vraag dan onmiddelijk beantwoorden omdat al je gegevens direct beschikbaar zijn.

Wanneer je een vraag hebt over je boeking kun je deze direct via Messenger stellen

Eveneens zal je op de hoogte gehouden worden van updates betreffende je vlucht zoals vertragingen en je kunt zelfs vanuit de applicatie je stoel wisselen. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om via Facebook Messenger een ticket te boeken.

Waarom Messenger

De reden dat KLM gekozen heeft om na Uber gebruik te maken van het nieuwe zakelijke platform van Messenger, is dat de applicatie 800 miljoen actieve gebruikers telt. Hierdoor kan KLM direct een groot aantal mensen bereiken en kunnen mensen die niet vaak vliegen makkelijk up-to-date blijven betreffende hun geboekte vlucht.

Whatsapp

Momenteel is KLM in gesprekken met Whatsapp, wat in bezit is van Facebook, om te kijken of zij ook een zakelijk platform kunnen ontwikkelen zoals dat van Messenger. Met WeChat, een Chinese chatdienst, zijn de gesprekken in een vergevorderd stadium. De reden dat KLM interesse heeft in deze Chinese chatdienst is om zo zijn Aziatische gebruikers makkelijk te woord te kunnen staan.

Beschikbaarheid

Mocht je willen inchecken bij KLM via Facebook Messenger, dan is er goed nieuws. Vanaf vandaag is de nieuwe functie namelijk beschikbaar voor iedereen. Al wat je hoeft te doen is je Facebook gegevens invullen tijdens het bestellen van je tickets op de site van KLM, en dan krijg je een berichtje met daarin je ticket(s).

Bron: RTLZ.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via