KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro dankzij Twitter en Facebook

De Twitter- en Facebook-accounts van KLM zijn inmiddels beroemd en berucht met haar snelle, goede en soms scherpe en humoristische reacties. Het is niet alleen maar lachen met KLM op de sociale media. De luchtvaartmaatschappij verdient er een hoop geld mee. 25 miljoen euro per jaar om precies te zijn.

KLM doet het goed op de sociale media

Via social media kun je bij KLM onder andere vluchten om laten boeken. Ook is er een betaalsysteem waarmee klanten via Twitter of Facebook gelijk kunnen betalen. “Een van onze medewerkers, die klantvragen via social media beantwoordt, was geïrriteerd over het feit dat ze klanten moest door verwijzen naar een telefoonnummer als ze wilden afrekenen”, vertelt Martijn van der Zee, de senior vice president e-commerce van Air France-KLM tegenover

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via