Koreanen willen CES veroveren

LG en Samsung, de twee grote Koreaanse elektronicafabrikanten, willen de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas komende week gebruiken om de show nu eindelijk eens te stelen. De Koreanen willen het serieus opnemen tegen Apple.

LG tablet

Dat meldt de Zuid-Koreaanse krant Korea Times. De krant weet te vermelden dat zowel LG als Samsung met diverse nieuwe technologieën, telefoons, tablets en 3D-televisies naar de Amerikaanse show gaan. Hoewel veel Amerikanen net als Europeanen allang weten dat er technisch weinig mis is met de producten van deze fabrikanten, missen de LG’s en de Samsung’s nog veelal een belangrijke factor: ‘coolness’. Iets wat Apple op de een of andere manier wel in zijn apparaten weet te stoppen.

LG en Samsung zullen dan ook hun best doen om met hun smartphones, tablets en andere producten de rest ook op dit gebied te overtreffen. Of dat ook gebeurt, zullen de 126.000 bezoekers van de CES mogen beoordelen.

Feit is dat de Koreanen aardig wat munitie in huis hebben. De smartphonedivisie van LG, die een tamelijk rampzalig jaar achter de rug heeft, komt met de eerder aangekondigde Optimus 2X dat een bijzonder snel apparaat belooft te worden met zijn Tegra 2 processor. Ook wil LG een Android tablet presenteren met een schermformaat van 8,9 inch – precies tussen de Galaxy Tab van Samsung en de iPad van Apple in. De tablet van LG zal waarschijnlijk op Android Honeycomb draaien, hoewel dat voor tablets geoptimaliseerde besturingssysteem nog niet eens officieel klaar is. Er zal dan ook aardig wat tijd zitten tussen de presentatie van de LG-tablet op de CES en de daadwerkelijke start van de verkoop.

Ook Samsung komt met nieuwe spullen. Naast nieuwe technologie zoals de de flexibele schermen, waar we gisteren nog over berichtten, komt de grootste Koreaanse elektronicafabrikant waarschijnlijk met de opvolgers van de bijzonder succesvolle Galaxy S en de Galaxy Tab.

Zeker is dat beide bedrijven mikken op een flink deel van de tabletmarkt, die naar verwachting volgend jaar wereldwijd 50 miljoen exemplaren zal omvatten. Samsung is al aardig op weg: in amper twee maanden tijd verkocht de fabrikant de Galaxy Tab maar liefst 1,2 miljoen keer.

Bron: Korea Times

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via