KPN beste provider in tussenstand Consumentenbond

KPN had de laatste drie maanden het minste aantal storingen op het gebied van mobiel bellen en sms’en. Ook heeft de provider nu het beste mobiele internet. Het lost hiermee dochterbedrijf Simyo met een klein verschil af als beste mobiele provider van dit moment.

KPN werkt aan eigen chatapplicatie kpn

Dit schrijft de Consumentenbond in haar driemaandelijkse Mobiele ProviderMonitor. Waar de afgelopen keren Simyo dus als beste uit de bus kwam, kan KPN nu de eer opstrijken. Al is de Mobiele ProviderMonitor van de afgelopen drie maanden meer een soort tussenstand. In december deelt de Consumentenbond pas weer rapportcijfers uit. Het ‘verval’ van Simyo is trouwens bijna niet noemenswaardig om te vermelden. Tele2 bungelt nog steeds stijf onderaan met het slechtste telefonische bereik en meeste sms- en internetstoringen.

Bellen

Veertien procent van haar klanten ervaren problemen met mobiel bellen. Met acht procent scoort ook Vodafone niet al te goed en dochteronderneming Hollandsnieuwe nog minder met een zesje. T-Mobile en haar dochterprovider Ben scoren alle twee een percentage van zes procent. KPN en haar dochterproviders Simyo, Telfort en Hi hebben allemaal een foutenpercentage van vier.

Sms’en

KPN deelt met Ben de eerste plaats met een storingspercentage van één. Ook Simyo-klanten hebben nagenoeg geen problemen met het sturen van sms’jes: twee procent. Alle providers hebben nauwelijks storingen met het sturen van berichtjes, al is Tele2 ook op dit vlak de minste provider: zes procent.

Mobiel internet

KPN en Simyo scoren op dit gebied een een-tweetje. Zes procent van de KPN-klanten melden een storing van het mobiele internet. Negen procent van Simyo-klandizie had wel eens een haperende internetverbinding. De rest scoort allemaal een storingspercentage van boven de twaalf procent. Alleen Tele2 heeft een storingspercentage van boven de twintig procent: 26 procent.

Mobiele ProviderMonitor

De Consumentenbond komt elke drie maanden met de Mobiele ProviderMonitor. 6000 panelleden beoordelen hierin samen de kwaliteit van negen verschillende mobiele telefoon-providers door enquêtes in te vullen. In juni en december geeft het panel ook een rapportcijfer aan elke provider. Simyo is nu nog de beste provider met een 8,2, gevolgd door KPN, Telfort en Hi met elk een 7,8. Hollandsnieuwe en Ben scoren een 7,7, Vodafone een 7,5, T-Mobile een 7,4 en Tele2 een 7,3.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via