KPN draait afrekenen per minuut terug voor ontevreden klanten

Het televisieprogramma Kassa heeft in haar aflevering KPN zover gekregen om het afrekenen per minuut gedeeltelijk terug te draaien. Ontevreden klanten kunnen via een speciale website ervoor zorgen dat hun minuten weer per seconden afgerekend worden door KPN.

KPN logo

Het consumentenprogramma Kassa heeft voor de derde keer op rij aandacht besteed aan het afronden van belminuten per minuut in plaats van per seconden.

Telco’s KPN, Hi, Telfort, T-Mobile en Vodafone kondigden onlangs aan dat ze het telefoonverkeer per minuut gaan afronden in plaats van per seconden. Veel telco’s deden dat al, maar sinds de uitzending van Kassa is er een hoop tumult over ontstaan. De telco’s redeneren dat hun inkomsten achteruit gaan en om investeringen te blijven doen in het netwerk de marge omhoog moet. Door het afronden op minuten blijft de marge op peil bij de telco’s die vervolgens weer nieuwe investeringen moet rechtvaardigen. Desondanks kan Kassa zich met vele consumenten niet vinden in deze praktijken en inmiddels hebben duizenden klanten hun bezwaar ingediend.

Waar Kassa vooral over lijkt te vallen, is dat de klantenservice en de verkopers van de telco’s hun klanten niet goed genoeg geïnformeerd hebben over de wijzigingen. KPN lijkt het eens te zijn met de redactie van Kassa en heeft een nieuwe website in het leven geroepen waarbij consumenten kunnen aangeven dat ze graag de oude voorwaarden willen hebben. Zo kunnen klanten die ontevreden zijn terugkeren naar afrekenen per seconden. Ook Hi zou onder deze regeling vallen en klanten van Telfort dienen contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone geeft aan dat het haar abonnement niet gaat wijzigen maar dat het wel van plan is om met een nieuwe vorm te gaan komen die afrekenen per seconden weer mogelijk zal maken.

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters