KPN gaat banen snijden in haar mobiele divisie

KPN is van plan om nog een onbekend aantal banen te gaan wegsnijden bij haar mobiele divisie. De kosten van de divisie zou volgens een interne memo te hoog zijn vergeleken met haar concurrenten.

KPN logo

De Telegraaf heeft een interne memo ingezien van de provider. Jesper Eriksen, directeur consumentenmarkt bij KPN, laat in de memo weten dat de divisie te hoge kosten heeft vergeleken met haar concurrenten. “Ons marktaandeel in de mobiele markt voor consumenten staat onder druk. Op dit moment zijn, in vergelijking met onze concurrenten, onze operationele kosten te hoog en is de snelheid waarmee we ons aanpassen aan en anticiperen op de markt te laag”, aldus de directeur in de interne memo.

Volgens de Telegraaf zou het gaan om een “forse ontslagronde”, al kan de provider zelf nog niet zeggen om hoeveel banen het exact gaat. Wel wil een woordvoerder van het bedrijf het nieuws bevestigen tegenover de krant. KPN zal begin februari in conclaaf gaan met ondernemingsraad van het bedrijf om het exacte aantal te bespreken en een sociaal plan op te stellen.

Het gaat al geruime tijd minder met KPN in de consumenten markt lokaal. De provider heeft steeds meer moeite om te concurreren met T-Mobile en Vodafone omdat deze een internationaal netwerk hebben en hierdoor goedkoper kunnen inkopen en goedkopere bundels voor het buitenland kunnen aanbieden. KPN stapte vorig jaar over op een lease constructie voor haar toestellen. De eerste resultaten zouden bemoedigend zijn maar desondanks gaan investeerders van het bedrijf er van uit dat KPN niet zelfstandig kan overleven in deze markt. Zo heeft America Movil al een vijandig belang genomen in het bedrijf van 28 procent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via