KPN gaat haar merk Hi herpositioneren

Provider KPN gaat haar dochtermerk Hi opnieuw positioneren in de markt. Hi kannibaliseert momenteel te veel op het hoofdmerk KPN Mobiel.

KPN logo

KPN heeft tijdens een interne strategie sessie (video) meer duidelijkheid gegeven aan het personeel over de koers die KPN de komende jaren gaat varen. Na een stevige reorganisatie is de provider ervan overtuigd dat het de juiste mensen en koers heeft genomen om de komende jaren te overleven en weer het grootste bedrijf van Nederland te worden. De provider gaat zich volledig richten op de consument, waarbij smartphones en televisie centraal komen te staan binnen het bedrijf. Daarnaast wil KPN bureaucratie nog verder terugdringen om zich zo beter op de consument te kunnen focussen. KPN geeft intern toe dat het gefaald heeft in de afgelopen jaren op de mobiele markt. Het bedrijf was te veel actiematig bezig en gaat zich nu richten op toegevoegde waarde voor de consument. Als voorbeeld werd 4G gegeven.

Onderdeel van de nieuwe strategie is dat het dochter-merk Hi opnieuw gaat positioneren in de markt, zo bevestigde Joost Farwerck, directeur consumentenmarkt, tijdens het gesprek met medewerkers. Hi zou momenteel te veel kannibaliseren op het hoofd merk KPN Mobiel en te weinig onderscheid hebben met de andere merken binnen KPN. All About Phones heeft vernomen dat KPN de medewerkers van Hi opdracht heeft gegeven een nieuw plan te schrijven voor de onderneming om zich zo beter te onderscheiden op de markt. Daarnaast zou Hi niet meer zo dicht tegen de KPN Mobiel propositie mogen komen te liggen.

Mocht de directie van KPN het nieuwe plan niet goedkeuren dan lijkt het einde nabij voor Hi, zo begrijpt All About Phones. Farwerck ging in het vraaggesprek met medewerkers eerder vandaag niet zo diep in op de situatie rondom Hi. Wel wist de directeur te bevestigen dat Telfort de lease-constructie zal behouden. KPN Mobiel is van de constructie af gestapt omdat consumenten niet tevreden waren over de propositie. Daarnaast is het dankzij de nieuwe bundels makkelijker om 4G aan de man te brengen voor KPN. KPN zal in het eerste kwartaal van 2014 haar 4G-netwerk uitgerold hebben in Nederland, zo beloofde Farwerck tegenover zijn medewerkers.

Update op 16/06/2013 om 14:30 uur:

KPN laat in een verklaring aan Nu.nl weten dat het niet van plan is om Hi te gaan sluiten op termijn, mocht het plan niet goedgekeurd worden door de directie. “Hi is waardevol voor en een toevoeging aan ons aanbod”, aldus de woordvoerder van de provider. De provider ontkent overigens niet dat het Hi opnieuw gaat positioneren in de markt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Danijel -

    Hi heeft leuke reclames, maar daar is alles ook wel mee gezegd. Het is en blijft een marketing-dochter met verder weinig om het lijf.

  2. bjv -

    Ze bedoelen, shit veel mensen gaan naar hi omdat het goedkoper is…! Euhm, laten we die ook duurder maken. Om over 3 jaar tot de conclusie te komen dat het niet heeft mogen baten. KPN heeft echt een imagoprobleem. Ga nou eens op prijs zitten en laat de Nederlandse markt aansluiten bij de rest van Europa!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via