KPN geeft 50 iPhone 4-smartphones weg tijdens finale The Network Challange

KPN heeft afgelopen weekend in Amsterdam maar liefst 50 iPhone 4-smartphones weggeven aan een gelukkige winnaar en zijn netwerk. De winnaar moest verschillende opdrachten met zijn netwerk van vrienden oplossen over een periode van een aantal weken voor The Network Challange.

KPN The Network Challange

Meer dan 2000 mensen hebben de afgelopen weken mee gedaan aan een social media-wedstrijd van KPN genaamd The Network Challange. Deelnemers moesten 50 van hun vrienden inschakelen om verschillende opdrachten te vervullen in een zo kort mogelijk tijdsbestek. Zo moesten ze hun netwerk inschakelen om bijvoorbeeld foto’s uit alle hoeken van de wereld te laten maken met hun naam erop om zo in de race te blijven voor het winnen van een prijzenpakket dat maar liefst 32.000 euro vertegenwoordigde: 50 iPhone 4-smartphones voor een enkele winnaar en zijn netwerk van vrienden.

Tijdens de finale in de club van Bitterzoet in Amsterdam waren alle finalisten die alle opdrachten tot dan toe hadden doorstaan aanwezig om zo kans te maken op 50 iPhones. Alle netwerken van de finalisten stonden op stand-by om de vierde en laatste opdracht uit te voeren middels Foursquare. De laatste opdracht hield in dat zoveel mogelijk vrienden van de netwerkbeheerders als een gek naar een treinstation in de buurt moesten gaan en daar vervolgens moesten inchecken middels Foursquare en een foto van het station moesten uploaden. De netwerken hadden 60 minuten de tijd om dit zo snel mogelijk en zo veel mogelijk te doen waarvoor alle middelen werden ingezet door de netwerkbeheerders.

De netwerkbeheerders gebruikte vooral Twitter en Facebook om hun netwerk aan te sturen en van opdrachten te voorzien. Daarnaast hadden sommigen ook speciale websites opgericht en fora om hun netwerk ze goed en zo snel mogelijk te kunnen instrueren. Ook werd er veel gemaild en getelefoneerd om het netwerk middels een sneeuwbaleffect op de hoogte te brengen van de opdracht en om deze snel mogelijk te volbrengen. Tijdens de laatste opdrachten wisten de netwerkbeheerders 580 check-ins te behalen met hun netwerken.

KPN The Network Challange

 

KPN The Network Challange

 

KPN The Network Challange

 

KPN The Network Challange

 

Na een uur lang inchecken middels Foursquare was de tijd op en was het tijd om alles na te lopen en te tellen. De teller stond uiteindelijk op meer dan 580 checkins en vervolgens was het tijd voor de jury om alles na te lopen of alles eerlijk was verlopen en om de daadwerkelijke eindscores op te maken. Uiteindelijk bleken de nummer 2 en de nummer 1 erg dicht bij elkaar te liggen. Echter bleek dat het netwerk van ‘iphone4winnen’ had gewonnen en met 50 iPhones er vandoor mocht gaan. De gelukkige winnaar was Patrick van Sevenbergen die 49 iPhones voor zijn netwerk toegestuurd gaat krijgen van KPN. De eerste iPhone 4 met de waardecheck mocht hij al tijdens de finale in ontvangst nemen.

“Ik ben echt ontzettend blij dat ik deze wedstrijd heb gewonnen en dit allemaal dankzij mijn netwerk. Ik heb vooral e-mail, bellen en Facebook gebruikt om iedereen te informeren over de verschillende opdrachten. Blijkbaar heb ik dit het snelst en beste gedaan waardoor nu ik en mijn netwerk van vrienden 50 iPhones hebben gewonnen! Was wel nodig ook, want momenteel loop ik met een oude telefoon rond die niet eens een smartphone is”, aldus Sevenbergen.

KPN The Network Challange

 

Ralph Thoen KPN Mobile

Ralph Thoen, Brand manager bij KPN Mobile Consumer, en verantwoordelijk voor het opzetten van deze wedstrijd, laat aan All About Phones weten dat het een zeer geslaagde wedstrijd was: “We hadden er niet op gerekend dat mensen zo fanatiek te werk zouden gaan. We hebben zelfs via Twitter tot twee maal toe de trending topic lijst behaald en dat laat dan ook zien wat het succes van deze wedstrijd wel niet is geweest voor ons.” Thoen is erg te spreken geweest over de opzet van The Network Challange en is dan ook van mening dat het doel van KPN ruimschoot behaald is met deze wedstrijd. “Deze wedstrijd was onderdeel van de iPhone 4 lancering voor ons netwerk. Doel was om consumenten te laten zien en ervaren dat we een top netwerk hebben en dat de iPhone dus goed zal gedijen bij ons aangezien we een goed datanetwerk hebben dat snel en stabiel is. Deze boodschap hebben we goed weten over te brengen naar alle deelnemers en hun vrienden aangezien de commitment van alle netwerkbeheerders en hun vrienden enorm was voor deze wedstrijd. Uiteindelijk hebben we meer dan een miljoen mensen weten te bereiken via social media, alle netwerkbeheerders en hun vrienden en dat is een geweldig resultaat voor ons.”

In totaal heeft de wedstrijd via Facebook 230 ‘likes’ opgeleverd, ongeveer 500 actieve gebruikers en kwamen er 400 mensen per dag af op de website van de wedstrijd. In totaal zijn er meer dan een miljoen mensen in contact geweest met The Network Challange via de verschillende media.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via