KPN haalt ook gedeelte website MijnKPN offline na fout in mobile app

KPN heeft uit voorzorg ook een gedeelte van haar website ontoegankelijk gemaakt voor klanten die hun factuurgegevens willen opvragen. Zo hoopt de provider te voorkomen dat nog meer mensen gegevens van andere KPN-klanten te zien krijgen.

KPN logo

Afgelopen week werd duidelijk dat mobiele app MijnKPN van de provider een bug bevatte die sporadisch gegevens van andere klanten plots liet zien. Kort hierna heeft KPN de apps offline gehaald en is sindsdien inloggen met de apps niet meer mogelijk. De provider is hierop direct een onderzoek gestart om het probleem te achterhalen.

Inmiddels zijn de eerste bevindingen van het onderzoek naar buiten gebracht door KPN. De bug blijkt het gevolg te zijn van een nieuw passwordtool dat KPN online live heeft gezet op de MijnKPN-omgeving. Deze tool bevat een bug die mensen soms andere klantgegevens laat zien als ze hun wachtwoord na april van dit jaar gerest hadden. Daarnaast zouden er ook mensen zijn die een oud e-mailadres van KPN opnieuw toegewezen hebben gekregen en alsnog de gegevens van iemand anders te zien krijgen.

KPN heeft nu besloten om 187 duizend van de 5 miljoen geregistreerd gebruikers van de MIjnKPN-dienst de toegang te ontzeggen tot deze dienst. Dit zal tot eind volgende week het geval zijn en deze groep klanten zal niet kunnen inloggen via de website of via de apps. De provider hoopt dan ook eind deze week de bug opgelost te hebben waarna de apps en de website weer online gezet zal gaan worden.

De provider meent dat er ‘slechts’ 50 meldingen zijn binnen gekomen over dit probleem.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via