KPN krijgt boete van 1,5 miljoen euro van de Opta

Telecomtoezichthouder Opta heeft KPN een boete opgelegd van 1,5 miljoen euro. Dit maakte de Opta donderdag bekend.

KPN heeft de boete gekregen voor het selectief verstrekken van een korting aan zijn zakelijke klanten. Het telecombedrijf bood alleen klanten die bij concurrenten van KPN diensten afnamen, of van plan waren diensten af te gaan nemen, de korting aan. De Opta sprak in zijn besluit van een “zeer zware” overtreding. De Opta beboette KPN al eerder voor selectieve prijsvoordelen die het bedrijf gaf aan zakelijke klanten. Vorig jaar kreeg het concern twee boetes van respectievelijk 1,6 en 2,88 miljoen euro. Omdat KPN aan concurrenten schadevergoedingen heeft aangeboden, zijn deze beide boetes nu met 15 procent verlaagd.

KPN beloofd voor de toekomst wel beterschap echter is het wel van mening dat het geen zware overtredingen heeft begaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. OBELIX -

    :Y Ik ben blij dat er autoriteiten zijn die opkomen voor de belangen van de consument en malefide praktijken belonen met een fikse boete. Ikzelf ben al 37 jaar abonnee van KPN geweest. Dit jaar zal ik mij volledig terugtrekken van KPN wegens een geschil van €400,00 beltegoed. Dit zal het laatste bedrag geweest zijn dat KPN aan mij verdient heeft. Wordt nooit geen cliënt meer van KPN en alles wat er mee te maken heeft. Liever duurder uit bij de concurent dan getild te worden door KPN. 😛

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via