KPN maakt mobiel internet duurder

De tarieven van mobiel internet gaan omhoog bij KPN. Wie daarnaast ook nog via Skype wil bellen, krijgt nog een extra rekening.

KPN logoKPN verkoopt steeds meer smartphones. En de apps daarop, die via het mobiele internet werken, slokken steeds meer dataverkeer op. Dat kost de provider steeds meer geld, en dat wordt bij de klanten teruggehaald. De smartphone-apps blijken namelijk ook steeds meer het gebruikelijke bellen en sms-en te vervangen.

Dat laatste is bijvoorbeeld het geval met een app als Whatsapp. Als je dat installeert, kun je gratis sms-sen. Whatsapp werkt via het mobiele internet en kost KPN zo twee keer geld: wel dataverkeer, maar geen sms-inkomsten. Ook het gebruik van Whatsapp en soortgelijke diensten gaat straks geld kosten; KPN zal er een rekening voor sturen.

Als tegenprestatie voor de hogere prijzen wordt wel de snelheid van het mobiele internet verdubbeld.

KPN moet vanwege de gemiste inkomsten bezuinigen. Een en ander betekent dat KPN weer gaat snijden in het aantal banen. Topman Eelco Blok kondigde onlangs aan dat vier- tot vijfduizend man personeel eruit vliegt. De personeelsreductie moet zijn beslag krijgen in de periode tot en met 2015.

In het NOS Journaal verklaarde Blok te verwachten dat ook de concurrenten, T-Mobile en Vodafone, de tarieven van mobiel internet omhoog zullen gooien. Vodafone gaf daar in het Journaal geen commentaar op. T-Mobile zei geen concrete plannen te hebben voor een tariefsverhoging, maar sloot niets uit voor de toekomst.

Hoe het zit met de KPN-merken Hi en Telfort is niet toegelicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. willem -

    🙁 Kpn gaat ons veretellen wat goed of slecht voor ons is. Boycotten die hamdel en andere provider zoeken bij afloop van je abo. Halen toch al te veel geld binnen door elke seconde als minuut te tellen

  2. Samsung-Rules -

    Niemand weet natuurlijk nog met hoeveel ze de internet bundels gaan verhogen..? Is dit maar een paar euro per maand zal niemand hier van wakker liggen. Maar ga je het dubbele betalen of het gaat per mb oid, dan zullen veel mensen waaronder ikzelf terug naar basic gaan… Maken ze nog geen winst die telco`s haha

  3. 454ssV8 -

    Tja, je maakt je klant eerst lekker en vervolgens ga je hem/haar uitkleden… Hulde KPN :S (en alle andere providers die volgen natuurlijk).

  4. kommer1967 -

    Is natuurlijk ook een manier, om mensen snel aan een contact helpen.
    Nog snel een oude contract afsluiten, voor dat de nieuwe zijn intrede doet.
    Misschien wel een slimme zet van die KPN.
    Boycotten de oplossing.

  5. morse285 -

    ga sowieso een hoop troep van mijn gsm afgooien als abo afloopt. weg met internet en andere onzin.
    gewoon terug naar het werkelijk praktische ervan.
    bellen en gebeld worden, en af en toe een handig smsje als het niet anders kan. back to basic, 15 jaar geleden konden we ook zonder.:Y
    allemaal geld uit tas klopperij van prullaria die voor het merendeel van de gebruikers absoluut niet nodig zijn, zo hou je weer wat geld over om andere kosten te dekken!!!! ( ziektekostenpremies bv…)

  6. guest -

    Hoe het zit met Hi en telfort wordt niet gepraat, nou ik denk dat hier wellicht geen banen zullen verdwijnen want dit zijn in princiepe personeel van kpn:Y wel de kosten voor mobiel internet zal hier ook stijgen gezien het grootste aandeel verbruik wordt gemaakt door HI en Telfort klanten:X
    mijn menig is dan ook gewoon kpn boycotten en gewoon nu even naar t-mobile en vodafone gaan, misschien dat kpn inziet welke fout ze gemaakt hebben en het terug draaien. (welke ik van kpn niet verwacht omdat dit zo'n heel erg eigenwijs bedrijf is)

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via