KPN maakt opnieuw minder omzet en winst

Provider KPN heeft laten weten dat de omzet opnieuw lager is uitgevallen. Ook de winst van het bedrijf is met 12 procent gedaald.

KPN logo

De topman van KPN laat in een persbericht weten dat er “onzekere en uitdagende economische omstandigheden” in de markt zijn. De provider noteert dan ook fors minder winst dan voorheen, een direct gevolg dat klanten minder bellen en sms’en en meer data gebruiken. De omzet van KPN kwam het afgelopen kwartaal uit op 3.05 miljard euro wat een daling vertegenwoordigd van iets meer dan 6 procent. De winst van het bedrijf daalde eveneens naar 1.17 miljard euro, een daling van 12 procent.

De klanten van KPN gebruiken steeds minder de standaard diensten zoals bellen en sms’en. Daar waar een klant in 2010 nog 56 tekstberichten gemiddeld verstuurde bij KPN, is dat nu nog maar 30 stuks. Diensten als WhatsApp, Pingen, iMessages en Facebook Chat lijken de grootste bottleneck te zijn voor de provider.

De provider wist wel het aantal abonnees stabiel te houden, al is onduidelijk of dat door de nieuwe leaseconstructie komt. Wel laat KPN weten dat het aantal klanten op het vastnet, ondermeer teelvisie en internet, toeneemt. De topman van KPN laat weten dat er moeilijke tijden in het verschiet liggen door een concurrerende markt en het slechte economisch klimaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via