KPN stapt van toestellease af

Provider KPN heeft de nieuwe abonnementen bekend gemaakt die op 1 juli in zullen gaan. Hierbij laat de provider weten dat consumenten weer eigenaar worden van hun toestel, dat stukje bij beetje wordt afbetaald. Toestellen worden niet meer geleased.

KPN logo

Volgens de provider wilden haar klanten graag meer duidelijkheid over wie nou precies de eigenaar is van een lease toestel, zo laat KPN middels een persbericht weten. “Mobiele klanten van KPN ons hebben laten weten meer duidelijkheid vooraf te willen (over hun toestel). Over de kosten, maar ook wat betreft het eigenaarschap van het toestel”, aldus Jesper Eriksen, Directeur Consumenten, binnen KPN. KPN wist precies een jaar geleden haar toestel lease propositie in de markt te zetten. Voor veel klanten was het echter niet duidelijk dat ze het toestel naderhand weer moesten inleveren bij de provider en anders een bedrag moesten betalen voor hun telefoon. Voor alle huidige abonnees met toestel lease verandert er overig niets, tot dat zij kunnen gaan verlengen.

KPN gaat nu vanaf 1 juli een nieuw type abonnement hanteren genaamd alles-in-één. Deze bundels beschikken over onbeperkt bellen en sms’en. Data zit eveneens in begrepen, al is dat bij het laagste abonnement 500MB, bij de standaard 2GB en bij de premium 4GB. Extra data bijkopen kan ook á 5 euro per 250MB. De prijs van een smartphone zit standaard inbegrepen en men kan kiezen voor een basistelefoon, een standaardtelefoon en een luxe-apparaat. Daarnaast zal KPN ook alleen belbundels gaan aanbieden. De alles-in-één-bundels zullen bij KPN standaard over 4G gaan beschikken.

Vaste KPN-klanten die meerdere producten bij de provider afsluiten, zoals bellen en tv, krijgen ook extra minuten en tv-zenders toegespeeld, zo belooft de directeur van KN in het persbericht. “Klanten die voor meerdere producten van KPN kiezen, moeten merken dat we heel erg blij met ze zijn”, aldus Eriksen. “Daarom belonen wij trouwe klanten graag.” KPN doet dat op uiteenlopende manieren voor alle 3G en 4G klanten.

KPN bundels 2013 Basis 100 Basis 200 Alles Instap Alles Standaard Alles Premium
Aantal minuten 100 p.m. 200 p.m. Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt
Aantal sms’jes 100 p.m. 200 p.m. Onbeperkt Onbeperkt Onbeperkt
Aantal mb’s 100MB p.m. 200MB p.m. 500MB 2GB 4GB
Prijs met basis gsm € 29,- € 35,- € 45,- € 47,50 € 55,-
Prijs met standaard gsm € 32,50 € 37,50 € 47,50 € 52,50 € 62,50
Prijs met luxe gsm € 40,- € 45,- € 55,- € 65,- € 75,-

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. bjv -

    KPN heeft het weer voor elkaar! De ALLERDUURSTE VAN EUROPA!!! Gefeliciteerd. Dit is echt niet meer concurrerend. Komt vast door de "onderscheidende service". Nou KPN ik heb nieuws.. Dat is het al lang niet meer… Vraag mij echt af wanneer KPN eens in gaat zien dat ze niet goed bezig zijn. Kom achter je suffe bureau vandaan en ga horen, zien en voelen!! Luister naar je klant. Het worden er steeds minder…

  2. Quinten Groenings -

    45 Euro voor 500mb en 47,50 Euro voor 2000MB. Ik denk dat we dat allemaal wel debiel vinden. 't Wordt tijd dat KPN inziet dat de consument meer internet wil en minder belminuten en smsjes. We gebruiken niet eens meer zoveel sms. Ik zelf stuur er nog niet eens 10 per maand uit.

    Toestellease heb ik nu ook lopen. En wat voel ik me een idioot dat ik daar ingetrapt ben. 45 Euro per maand betaal ik. Ook over anderhalf jaar nog. Dan betaal ik 45 per maand voor een veroudert toestel met maar 500MB internet. Hoe krom is dat?

    Ik zal er in ieder geval niet nog een keer intrappen. Want ik ga weg bij KPN. Niet alleen, omdat het de duurste van Europa is. Maar ook omdat er af en toe aparte extra kosten gemaakt worden die ik niet kan achterhalen en die ik niet aan kan vechten, omdat de klantenservice van KPN of niks weet of niet te bereiken is. Zelfde met de Fair Use Policy. Krijg ik na 400MB dataverbruik al bericht dat ik over mijn 500MB heen zin. Ik kan wel roepen dat het niet zo is maar ik krijg mijn gelijk niet. En het gebeurt natuurlijk niet maar 1 keer.

    En dan ook nog het feit dat ALS je over je limiet heen gaat je internet zo traag wordt dat je niet eens een tweet de duur uit kan sturen ondanks dat je HSDPA+ verbinding hebt. Zelfde met het downloaden van een app van 10MB. Dat koste me van de week precies 40 minuten.

    Mag wel duidelijk zijn dat ik mijn abonnement niet meer verleng bij KPN ^^

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via