KPN vergroot marktaandeel in mobiele telefonie

Marktleider KPN wist als enige mobiele aanbieder haar marktaandeel in het eerste kwartaal van 2007 te vergroten, tot bijna 48%. Vodafone, T-Mobile en Orange leverden iets in.

Ondanks dat de markt in Nederland verzadigd is en het steeds meer een vervangingsmarkt wordt, zit er nog steeds groei in de in de Telecom wereld en KPN maakt hier gretig gebruik van. Na de overname van Telfort doet KPN steeds betere zaken in Nederland en dit is terug te zien in de nieuwste cijfers van de marktontwikkeling uit ons land.

KPN wist als enige aanbieder van mobiele telefonie haar marktaandeel te vergroten, zo blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper. Gemeten naar het aandeel in de totale omzet in de sector heeft KPN in het eerste kwartaal van 2007 een marktaandeel van 47,4%. Een jaar eerder was dit nog 46,5%. De opmars van KPN ging ten koste van Vodafone, T-Mobile én Orange. In totaal wisten 18.189 miljoen mobiele bellers (een penetratie van 111%) ongeveer 1,54 miljard aan omzet te genereren.

Een abonnement, ook wel postpaid genoemd, bleek veel populairder dan prepaid. De postpaid-markt kreeg namelijk bijna tien keer méér nieuwe abonnees dan de prepaid-markt. De inkomsten uit niet-spraakverkeer, zoals mobiel internet, namen voor alle operators toe. De totale omzet van de sector zal dit jaar niet sterk stijgen, volgens de onderzoekers. Vooral omdat toezichthouder Opta onlangs de prijs die telecombedrijven elkaar in rekening mogen brengen voor het bellen van een vaste naar een mobiele telefoon heeft begrensd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via