Kwart van iPhonebezitters loopt rond met gebroken scherm

Een verzekeraar van mobiele telefoons, MobileInsurance, heeft aan 2,471 iPhone-bezitters in Engeland gevraagd of hun toestel een gebroken scherm had. Zeker 23% antwoordde met ja. Sommigen lopen er wel een half jaar mee rond, voordat ze er wat aan laten doen.

Kwart van iPhonebezitters loopt rond met gebroken scherm iphonegebrokenglas

Bron: 3gcrackedglass.com

Een groot aantal verklaarde dit door tijdgebrek: ze hadden domweg geen tijd om hun telefoon te laten repareren. Het toestel doet het nog als het scherm een paar breuken vertoont, dus erg veel haast hebben ze er niet mee om het toestel te laten repareren.

Een gelijk aantal meldde dat ze niet verzekerd waren voor glasschade, geen geld hadden om het te laten repareren, of er gewoon helemaal niet zo mee zaten. Bijna een derde van de iPhonebezitters met een gebroken scherm meldde het toestel waarschijnlijk nooit te laten repareren.

Uiteraard is de verzekeraar er als de kippen bij om naar aanleiding van dit onderzoek de boodschap te verkondigen dat een telefoonverzekering hier had kunnen helpen. Ze zijn door het vele gebruik onderworpen aan een hoog risico om slachtoffer te worden van een of ander onvoorzien incident. Iedere telefoonbezitter heeft zijn toestel weleens laten vallen, heeft het ergens tegenaan gestoten, het gekrast of het toestel op een andere manier onnadenkend beschadigd. Hoe voorzichtig mensen er ook mee omgaan, er gebeurt eigenlijk met elk toestel wel wat. Aldus de telefoonverzekeraar.

Bron: Phones Limited

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via